Telpost Groningen - Kardingebult?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by hdelange »

vandaag waren er een paar leuke soorten gezien op de Kardingenbult, zie meldingen.

Er zijn wel mensen die er mogelijk een Telpost willen bemannen.

Wie doet er mee?

Henk, namens de melder.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by anaburen »

Ik wil best telposten en als een sirene op de Kardingebult huizen. Maar ik kan nog steeds geen Graspieper van een Veldleeuwerik onderscheiden en die twee Baardmannen van gisteren in het rietveld bij de molen heb ik ook al gemist. Dus ik wil graag dat iemand mij het trucje verklapt.

Ana
User avatar
andresikkema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 29
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Location: Groningen

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by andresikkema »

Lijkt me leuk om mee te doen, heb alleen net als Ana niet al teveel ervaring!

Andre Sikkema
Alwin van Lubeck
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 24 Oct 2008, 00:01

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by Alwin van Lubeck »

Ja het lijkt mij een leuk idee en ik ben zeker van de partij, alleen niet volgende week.....daarna heb ik wel tijd om te tellen. Eindelijk een telpost lekker in de buurt, waar ik mooi op het fietsje heen kan :mrgreen:
User avatar
jacobbosma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 10
Joined: 25 Nov 2002, 00:00

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by jacobbosma »

Leuk, al die trekanimo!
Morgenochtend vanaf 8 uur staan er in ieder geval 2 man en hoe meer hoe beter. Een ideale plek om ervaring op te doen met trekroepjes en vluchtsilhouetten. Al vogelend en kletsend moeten we dan maar eens bekijken hoe serieus we deze post kunnen gaan nemen en of en hoe we gegevens gaan bijhouden. Wordt dus vervolgd.
Vanochtend viel de telling in het water, maar een zeer late Kwartelkoning t.p. maakte veel goed!
Groeten, Jacob
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by hdelange »

vandaag is er weer geteld door een aantal mensen.

het volledige lijstje heeft Jacob op Trektellen gezet. http://www.avifaunagroningen.nl/index.p ... Itemid=151

Er zal bij Trektellen een officiële Telplek aangevraagd worden, om de tellingen te kunnen melden.

Er zijn nu op dit moment 9 geïnteresseerden voor de telpost, om mee te helpen de post te gaan bezetten.

We bereiken elkaar nu via een mailinglist om o.a. elkaar op de hoogte te brengen wanneer er geteld gaat worden.

Dus voor mensen die ook geïnteresseerd zijn en graag mee willen doen, kunnen zich hier melden of mij een mailtje sturen.

We kunnen er best nog wel een aantal bij gebruiken, dus sluit je aan, wie weet wat voor leuke soorten er gezien gaan worden.

MvG,

Henk
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by hdelange »

Hoi,

inmiddels is de groep mensen die mee wil tellen aangegroeid to 13 personen voor de telpost.

Er is inmiddels ook een Telpost aangemeld bij trektellen.nl en er wordt al regelmatig geteld.

De laatste dagen veel lijsterachtigen vooral waarschijnlijk uit Noorwegen, zo te zien leuke aantallen en een verscheidenheid aan soorten.

http://www.avifaunagroningen.nl/index.p ... Itemid=331

Wie nog mee wil helpen kan zich nog steeds aanmelden, er kunnen altijd mensen bij.

groeten,

Henk
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by hdelange »

Hallo Vogelaars,

vandaag is de eerste telling geweest op de kardingebult.

Het is de bedoeling dat er in ieder geval de komende maand zeer regelmatig zal worden geteld, en daarna ook nog wel een tijdje in november.

Een redelijke korte periode dus, verleden jaar hebben zich al een aantal mensen opgegeven om mee te tellen.

Er zijn gevorderden en beginners onder ons tellers.

Heeft er nog iemand zin om zich aan te sluiten meld het dan hier of aan mij, dan draai je mee in de mailinglist en kun je zien wanneer er word geteld.
Er wordt regelmatig de avond van te voren nog besloten om te gaan, en dat heeft ook wel eens met de weersverwachting te maken.

kijk hier voor de laatste telling: http://www.avifaunagroningen.nl/index.p ... Itemid=331

tevens kun je de vogelradar in de gaten houden staat ook onder de links in het menu onder de waarnemingen:

http://www.avifaunagroningen.nl/index.p ... Itemid=329

geen idee of het altijd werkt, maar soms komt het wel overeen, met een goede trek.

als er wat verwacht wordt zal ik het melden.

groeten,

Henk
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by hdelange »

Op Woensdag 21 oktober wordt in het programma ogentroost en liefdegras op Oog-TV aandacht besteed aan de telpost Groningen-Kardingebult.

De opnames werden daarvoor afgelopen donderdag gemaakt.

http://www.ogentroostenliefdegras.nl

groeten,

Henk
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by hdelange »

voor de mensen die de uitzending gemist hebben:

mms://wm1.gemgron.jet-stream.nl/oogtv/Ogentroost_21_10_09_628k.wmv

tevens word de uitzending komende zaterdag 24 oktober op Oog-TV herhaald, gedurende enkele uren.

Henk
User avatar
zwaluw23
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 98
Joined: 02 Jun 2007, 23:00

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by zwaluw23 »

Wij hebben kunnen geen Oog T.V. ontvangen, leuk om de uitzending op deze wijze toch te kunnen zien.

Dank je Henk.

Gerda.
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Re: Telpost Groningen - Kardingebult?

Post by meeuwiss »

Moi Tellers,
Net even de metingen en voorspellingen van de Vogelradar geraadpleegd.
De voorspellingen lijken goed te worden na dagen van stilte. Veel hogere radar waarnemingen en hogere predictions
Ben benieuwd wat het wordt, morgen.
Ik ga wel tellen
Guido Meeuwissen
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 82 guests