kolibri in zuidhorn !

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Post by chatman »

Dag allemaal,

In de nieuwsgroep nl.vogels.vogelaar is ook een thread over kolibrivlinders, uit deze thread blijkt dat het niet om ontsnapte exemplaren gaat. Een Belgische ringer ziet ze elk jaar langs de Belgische kust trekken. Afgelopen maand werden deze vlinders op verschillende plekken in Nederland gezien. Het leek mij ook al onwaarschijnlijk dat er uitsluitend ontsnapte vlinders worden waargenomen.

mvg, Jos
User avatar
Wouter
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 67
Joined: 13 Jan 2003, 00:00

Post by Wouter »

Jos: daar waar er hierboven sprake is van ontsnapte exemplaren zijn steeds kolibris (de vogeltjes) bedoeld, niet de kolibrivlinders!

Misschien dat mijn opmerking over kolibri's in de vlinderkas van de dierentuin in Emmen voor verwarring heeft gezorgd, maar ik kan er ook niets aan doen dat ze daar de (echte) kolibri's bij de vlinders hebben ondergebracht, de mazen in het net over de grote volière waar de (Zuid) Amerikaanse vogels in zijn ondergebracht zijn kennelijk te groot voor deze kleine vogeltjes ;-)

Wouter Peters
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Post by chatman »

Wouter wrote:Jos: daar waar er hierboven sprake is van ontsnapte exemplaren zijn steeds kolibris (de vogeltjes) bedoeld, niet de kolibrivlinders!

Misschien dat mijn opmerking over kolibri's in de vlinderkas van de dierentuin in Emmen voor verwarring heeft gezorgd, maar ik kan er ook niets aan doen dat ze daar de (echte) kolibri's bij de vlinders hebben ondergebracht, de mazen in het net over de grote volière waar de (Zuid) Amerikaanse vogels in zijn ondergebracht zijn kennelijk te groot voor deze kleine vogeltjes ;-)

Wouter Peters
Wat mij eigenlijk meer in verwarring bracht is het onderwerp van deze topic, dus "kolibrivlinders". :? Maar nu snap ik het helemaal. :D
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Post by chatman »

chatman wrote:
Wouter wrote:Jos: daar waar er hierboven sprake is van ontsnapte exemplaren zijn steeds kolibris (de vogeltjes) bedoeld, niet de kolibrivlinders!

Misschien dat mijn opmerking over kolibri's in de vlinderkas van de dierentuin in Emmen voor verwarring heeft gezorgd, maar ik kan er ook niets aan doen dat ze daar de (echte) kolibri's bij de vlinders hebben ondergebracht, de mazen in het net over de grote volière waar de (Zuid) Amerikaanse vogels in zijn ondergebracht zijn kennelijk te groot voor deze kleine vogeltjes ;-)

Wouter Peters
Wat mij eigenlijk meer in verwarring bracht is het onderwerp van deze topic, dus "kolibrivlinders". :? Maar nu snap ik het helemaal. :D
Ik moet toch maar eens een bril kopen denk ik. :oops:
User avatar
Guest

kolibrivlinder groningen-stad

Post by Guest »

Voor de goede orde:
15-09-2003
vanmiddag op de butlea (vlinderstruik) hoek zuiderdiep-oosterstraat
binnenstad groningen
een kolibrivlinder

groeten,
gerben
User avatar
Willem
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 May 2002, 23:00
Location: Leek
Contact:

kolibrievlinder

Post by Willem »

Vrijdag 03-10-2003 nog 2 kolibrievlinders in de vlindertuin van het IVN in Roden ik heb er foto's van gemaakt zowel in vlucht als in rust ze zijn geplaatst op mijn homepage.

http://members.home.nl/hovinga3

groetjes Willem
User avatar
reneoosterhuis
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 101
Joined: 25 Nov 2002, 00:00

Post by reneoosterhuis »

Gisteren 25 oktober zat er nog een erg late kolobrivlinder bij mijn ouders in de tuin in Leek!!!!! Blijkbaar kunnen deze vlinders lichte nachtvorst en sneeuw weerstaan en bij een beetje een zonnige dag weer vliegen. Overigens zijn er bijna geen bloeiende planten meer te vinden. De vlinder zat bij mijn ouders op een laat bloeiende monnickskap.

Mvg.

Rene Oosterhuis
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 98 guests