Waarneming doorgeven: Graag geen soorten onder 'Toelichting'

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Wouter
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 67
Joined: 13 Jan 2003, 00:00

Waarneming doorgeven: Graag geen soorten onder 'Toelichting'

Post by Wouter »

Herhaaldelijk worden onder 'Toelichting' bij een waarneming van een of andere soort ook nog eens een keer van (een hoop) andere soorten waarnemingen gemeld. Soms zelfs (zie Grauwe Klauwier begin september) van andere gebieden!

De zoekfunctie op soort kan deze waarnemingen niet in de database vinden. Daarom zou ik willen voorstellen om het toch vooral maar bij één enkele soort per doorgegeven waarneming te houden.

Wouter Peters
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Hallo Wouter,

De soorten die bij de toelichting staan zijn meestal soorten die niet heel bijzonder zijn, maar wel vermeldingswaardig om te laten zien wat er zoal nog meer in dat gebied te zien valt, daar is ook niets mis mee volgens mij.

Mochter daartussen nog bijzondere soorten staan dan haal ik of Dusan ze er wel tussen uit en worden ze apart vermeld.
Om alles apart te gaan melden wordt voor de meesten dan teveel werk, laat staan dat wij al die meldingen uit elkaar moeten gaan trekken.

Ik heb het vanavond even met Dusan overlegd, en dit probleem kan het best opgevangen worden, door meldingen die buiten Groningen vallen en toch voor Groninger vogelaars leuk zijn om te weten te melden in het Forum onder de Rubriek:Waarnemingen.

Voor genoemde waarneming van 2 september heb ik dat nu ook zo verwerkt, dit in overleg met Eelke Schoppers die deze meldingen regelmatig doet. Hij zal dat in de toekomst ook op deze manier doorgeven.

groeten,

Henk
User avatar
Wouter
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 67
Joined: 13 Jan 2003, 00:00

Post by Wouter »

Toch blijf ik er bij dat er te vaak soorten onder 'Toelichting' worden vermeld die wel degelijk een aparte vermelding verdienen.

Voorbeeld 3 september 2003 Schildmeer bij Zomertaling: hier ook 118 Krakeenden 16 Lepelaars, een Gierzwaluw en 2 Witgatjes

Als iemand later b.v. eens wil zien tot wanneer de Gierzwaluw in het land blijft vindt hij deze niet en ook de Witgatjes zouden wat mij betreft wel afzonderlijk vermeld mogen worden. Zo algemeen is deze soort nou ook weer niet.

Wouter Peters
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Wouter,

deze melding die je nu aangeeft is vandaag toegevoegd, je moet ons natuurlijk wel de tijd geven om de meldingen te bekijken en eventueel te veranderen, en we zijn niet 24 uur per dag online om het te controleren. hoewel ik meerdere keren per dag de boel controleer en Dusan ook, moet ik (of Dusan) echter ook nog gewoon werken (of studeren).

De afspraak staat nu, zie vorig antwoord, dus wel even gedult hebben a.u.b.

groeten,

Henk
User avatar
Wouter
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 67
Joined: 13 Jan 2003, 00:00

Post by Wouter »

Ik gaf deze uitsluitend als voorbeeld om mijn standpunt te verduidelijken. Het gaat mij er zeker niet om kritiek te leveren op jullie, het gaat mij erom om iets aan te kaarten en het was gewoon de eerste die ik in de rij tegen kwam.

Ander (misschien nog wel beter) voorbeeld:

31 Augustus: Tjiftjaf, Eemshaven Oost: Hier ook 1 vr Bonte Vliegenvanger. Verder diverse Paapjes en Tapuiten.

28 Augustus: Lepelaar, Schildmeer: hier ook 2 Blauwborsten en een Zwarte Stern.

De hierbij onder 'Toelichting' vermelde soorten zijn m.i. minstens zo interessant als die waarbij ze vermeld staan.

Wouter
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests