opkomst Blauwborst!

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Eliene
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 24 Jun 2002, 23:00

opkomst Blauwborst!

Post by Eliene »

Langs de Noordwolderweg, even buiten Bedum heb ik vanavond in ieder geval twee paartjes blauwborsten waargenomen. Heb ook een aantal jonge blauwborsten gezien. Twee mannetjes deden rond 22.00 een wedstrijdje om wie het mooist kon zingen. Er zitten naar mijn idee nog meer paartjes blauwborsten op de landerijen van de akkerbouwboerengebroeders Haan. Er zitten ook een aantal kwartels. Jammer, dat je die beesten nooit in beeld krijgt. Ze zijn volgens mij ook niet doof. Toevallig sprak ik vorige week met ligfietsboer Haan. Hij heeft geen verstand van vogels. Hij vertelde mij dat ze de laatste jaren niet zoveel hadden gedaan aan de rietkragen tussen de verschillende percelen. De blauwborst profiteert daar kennelijk meteen van. Ik wist tot voor kort namelijk niet dat er blauwborsten zo vlak buiten het bordje Bedum leefden. Hopenlijk blijven de gebroeders Haan vriendelijk voor dit mooie, overigens wel moeilijk te benaderen vogeltje. Twee weken geleden zag ik nog een paartje Rosse stekelstaarten. Prachtig die blauwe snavel!! Het mannetje maakte gekke geluiden en bewoog zijn nek op en neer om zijn vrouwtje te behagen. O, ja ik zag ook nog een bunzing. Zou die kwartel lekker vinden? Maar ja, wat moet een vogelaar nou met een bunzing.<br> Groetjes <br>
<BR>Jurgen Norden
User avatar
IpeWeeber
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 63
Joined: 13 Dec 2002, 00:00

opkomst Blauwborst!

Post by IpeWeeber »

Ik zie en hoor ook regelmatig blauwborsten in het gebied tussen Beijum en Noorddijk (stadsgewestpark Noorddijk) Dit wordt hier steeds leuker voor vogelaars.Ook bijv.zeer veel grasmussen en bosrietzangers.Verder o.a. spotvogel en sprinkhaanzanger en af en toe een havik.
<BR>Ipe Weeber
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests