Eemshavenzanger?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Eemshavenzanger?

Post by meeuwiss »

Hallo Allen,

In de brede boomsingel ten W. van de Eemscentrale: even wat noordelijk van de bijenkasten hoorde ik afgelopen zondagmiddag 23/11 in dichte duindoorns in dikke motregen een zangvogel een aantal keren zingen met een rinkelende, putterachtige zang.
De alarmroep was een diep, nasaal gesis. De vogel zelf niet gezien. Geen Roodborst, geen Putter. Ik kan er niks van maken. Wat kan dat zijn??

Mocht iemand van de week toevallig in de buurt zijn, ga eens kijken voor de aardigheid.

Er zitten ook wat Tjiftjaffen en een Zwartkop.

GUIDO
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Post by marnixjonker »

Groenling ?
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Eemshavenzangertje

Post by meeuwiss »

Hoi Marnix,
Het berichtje heb ik geplaatst omdat de zang en het alarm van dit zangertje mij volslagen onbekend is. De zang van de meeste Nederlandse vogels is mij wel bekend, waaronder de Groenling natuurlijk.
Zelf zit ik te zoeken in de richting van een Acrocephalus soort, in ieder geval een zangertje van die grootte ongeveer. Maar misschien een Grasmussoort? Aan het geluid te horen mogelijk nog kleiner. De vogel gedroeg zich zeer verborgen, het lukte mij absoluut niet deze te vinden in de dichte duindoorns. Ook het slechte weer werkte tegen. Wel kwam ik Tjiftjaffen, (Vuur-)goudhanen, Lijsterachtigen, Roodborsten, Kepen, Vinken, Putters, Groenlingen, Fraters, Mezen en 1 Zwartkop op het spoor.
Guido
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests