Samenwerking met Waarneming.nl per 1-6-2012!

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Samenwerking met Waarneming.nl per 1-6-2012!

Post by hdelange »

waarnemingnl.gif
waarnemingnl.gif (2.91 KiB) Viewed 3066 times
Beste mensen,

Na mijn oproep waarin ik vroeg mee te denken/praten over wat we met de waarnemingen moeten doen is uiteindelijk het besluit gevallen om voor de toekomst samen te gaan werken met waarneming.nl en die toekomst begint op 1 juni 2012.

Zoals ook in het forum door menigeen genoemd heeft het uiteindelijk meer voor- dan nadelen.
Lees er hier alles over wat er in het forum over gediscussieerd is: http://tinyurl.com/cn27kh5

Voor de nadelen die er mogelijk nog zijn proberen we natuurlijk een oplossing te vinden, zo was een meerdere malen genoemd nadeel dat het niet meer overzichtelijk was om per gebied in een oogopslag te kunnen kijken wat waar zit.

Speciaal op mijn verzoek heb ik toch Hisko ertoe te kunnen bewegen om daar een soort weergave optie voor te maken en dat heeft hij gedaan.
Het is een probeersel, en als er veel behoefte aan is wil hij dit wel voor ons invoeren, dus laat het me beslist weten of je deze optie graag hebt of liever de standaard weergave.

Test: http://tinyurl.com/d3t88oy

Standaard: http://tinyurl.com/d9drzcq

Het verschil zit hem er alleen in dat de gebieden allemaal zichtbaar zijn bij de Test(uitgeklapt) en dat deze bij de Standaard weergave worden samengevoegd tot “meerdere gebieden” per soort.
Ze worden wel per gebied taxonomisch gesorteerd bij de test.

Persoonlijk ga ik voor de “Test”, dat komt aardig overeen voor wat wij gewend zijn op de site.

LAAT HET ME A.U.B. ZO SNEL MOGELIJK WETEN! welke weergave uw voorkeur heeft.

Hoe kunt u de waarneming toevoegen:

Via de website van Avifauna Groningen klikt u straks gewoon op waarneming toevoegen en dan kunt u op twee manieren een waarneming toevoegen:

1. U heeft al een account bij waarneming.nl en logt in en weet wat u moet doen, of u maakt een account aan en kunt daarna de waarnemingen toevoegen. In beide gevallen moet u echter wel kenbaar maken dat u lid wilt worden van de “werkgroep Avifauna Groningen”

Via: Mijn Waarneming.nl -> Lidmaatschappen -> Nieuw Lidmaatschap -> Avifauna Groningen (invoeren)

Zie ook: forum bericht van Marnix: http://tinyurl.com/7h2lan6

2. U kunt gewoon een waarneming toevoegen, maar dan moet u wel een geldig emailadres invullen zodat u wel bereikbaar bent voor eventuele vragen door de admins. Bij deze 2e optie komt de waarneming op naam van gebruiker “avigroningen” te staan en is niet door u zelf te corrigeren, bij de eerste natuurlijk wel, dan kunt u er van alles aan wijzigen.

Het is een spannende stap die we nemen naar het zoveel jaar zelf allemaal te hebben gedaan, maar ik ben van mening dat dit voor iedereen de beste oplossing is uiteindelijk.

Ik wil een ieder dan ook hartelijk bedanken in het gestelde vertrouwen over de afgelopen 12 jaar voor de waarnemingen en hoop met jullie verder te gaan met het waarnemingen gedeelte onder gebracht bij waarneming.nl

De rest va de site blijft natuurlijk zoals u van ons gewend bent, hopelijk interessant voor u om te bekijken, het forum te volgen de dagelijkse nieuwe Groninger foto’s te bekijken en noem zo maar op, zelf zal ik een Reisverslag toevoegen.

De komende weken zullen Marnix en ik open staan voor alle vragen omtrent de samenwerking en u wegwijs maken in het gebruik of als er nog andere onduidelijkheden zijn laat het ons weten.

hdelange@avifaunagroningen.nl of mjonker@avifaunagroningen.nl

Henk de Lange
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Samenwerking met Waarneming.nl per 1-6-2012!

Post by hdelange »

De omzetting is een feit, voor vragen kunt u zich tot het forum melden of ons(Marnix of mij) een mailtje sturen.

de reacties die ik gekregen heb is voor de "test" weegaven 75 % en voor de standaard is 25 %

Hisko de beheerder van Waarneming.nl gaat er morgen even naar kijken om van de test een officiele pagina te kunnen maken.

De mogelijkheid voor beide blijft ook een optie, we kijken het even aan.

Wij wensen iedereen veel succes bij de voorgang van de waarnemingen maar nu dan bij waarneming.nl.

Vergeet niet je zelf lid te maken van de werkgroep avifauna Groningen binnen waarneming.nl

Henk & Marnix
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 87 guests