Ringsnavelmeeuw

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Ringsnavelmeeuw

Post by meeuwiss »

Vandaag 28 maart zocht ik de aanlegsteiger in de Hoornsemeer weer eens af naar de Ringsnavelmeeuw. In de schemering om 20.00uur zomertijd ontdekte ik een slapende, erg lichte meeuw op de steiger. Hij zat precies boven bordje 136. Zo groot als een stormmeeuw, lichte mantel, bruinige vleugelboeg en pennen en wittige vlekken op einde vleugelpennen. Zwarte snavelvlek met lichte snavelpunt. Kleur poten niet gezien, was te donker. Heel misschien was het de Ringsnavel, maar door de slechte belichting was ik er beslist niet zeker van. Ik durf hem niet op de site te zetten. Mocht je toevallig in de buurt zijn rond 20.00uur, de meeuwen komen pas heel laat aanvliegen! Als extraatje, er zitten 4 Geoorde futen, achter de steiger midden op de plas.

Guido
User avatar
DusanB
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 122
Joined: 18 Nov 2002, 00:00
Location: Quito, Ecuador
Contact:

Post by DusanB »

De meeuw was vanavond in elk geval vanaf 19:45 aanwezig op de steigers. Om 20:00 vloog het beest op samen met enkele Stormmeeuwen en vertrok richting het zuiden. Op het Paterswoldse Meer slapen veel meeuwen en de kans is groot dat de Ringsnavel ertussen zit.
Voor het eerst dat ik de vogel die kant heb zien opvliegen.

Dusan
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 106 guests