stomende treknacht koperwieken

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

stomende treknacht koperwieken

Post by alcovanklinken »

Gisteravond 30 oktober hoorde ik tussen half acht en kwart voor acht tijdens een fietstochtje van 4 kilometer 38 keer trekroepjes van koperwieken en 2 van zanglijsters. Later op de avond (tussen 22.15 en 22.30 uur) riepen 7 keer trekkende koperwieken. De middag ervoor en de ochtend erna zag ik ook overvliegende groepen koperwieken. De trek is fors bezig! Ooit zullen radarbeelden van deze nacht veel trekactriviteit laten zien!

Hebben andere waarnemers ook veel koperwiektrek gehoord?

Groeten,

Alco van Klinken
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: stomende treknacht koperwieken

Post by Aart »

Inderdaad. Toen ik donderdagavond naar de Ledenvergadering fietste had ik tijdens dat veel kortere tochtje ook 12 koperwieken en een zanglijster. Ook op de terugweg weer een aantal. De volgende ochtend toen de wekker ging, meteen weer koperwieken door het open raam te horen.
Wel vroeg ik mij af hoe vaak je eenzelfde vogel hoort; zeker als je ongeveer in de trekrichting meefietst. Iemand een idee?

Groet X12 uhv9
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Re: stomende treknacht koperwieken

Post by Wilster »

Ja, toen we donderdagavond na de ledenvergadering buiten nog wat stonden na te praten waren er opvallend veel roepjes te horen. De frequentie was hoger dan ik dit najaar avonds en nachts heb gehoord.
Tot dan toe viel de hoorbare lijstertrek mij nog al tegen dit jaar.

Arjo
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 64 guests