betreft Rüppelsgier

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Guest

betreft Rüppelsgier

Post by Guest »

Natuurlijk komt die Rüppelsgier uit gevangenschap. Als je de adressen kent kun je ze gewoon, legaal en al, in Nederland kopen. Het zal een aardige cent kosten, maar dan heb je ook wat.
Op een gegeven moment worden mensen er toch flauw of hebben een andere reden om de kooi open te zetten en.... voila Rüppelsgier in Groningen. Of witruggier, of een vale.
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Post by marnixjonker »

Hallo,

De Rüppells Gier van Pieterburen is zeker ontsnapt, aangezien ik aanneem dat ie niet zelf die leertjes en die ring om z'n poot heeft aangebracht. Desondanks is het wel een erg mooie, indrukwekkende vogel en alleen daarom al de moeite van het opzoeken waard. Dit moet overigens een andere vogel zijn als de vogel die enkele weken terug in de omgeving van Reeuwijk en Rotterdam rondvloog; deze vogel had geen tekenen van gevangenschap. Wel heeft men kunnen achterhalen dat deze vogel afkomstig was uit Apeldoorn bij de firma Manintveld http://www.manintveld.com/index1.htm , waar ze een (ongeringde) vogel tijdens een verhuizing zijn kwijtgeraakt.

Ik denk overigens dat het niet de bedoeling was de Rüppells Gier is ontsnapt. De vogel lijkt me niet goedkoop en op het moment dat men "ervan af wil" lijkt me verkopen een veel voordeliger optie!

Marnix.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 73 guests