..die gekleurringde Steenloper van 21/5

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
jejoenje
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 10
Joined: 24 May 2004, 23:00

..die gekleurringde Steenloper van 21/5

Post by jejoenje »

Hoi allen.
Hier een nieuwe gebruiker. Nou ben ik geen 'vogelaar' in de strikte zin van het woord, ik check wel geregeld de waarnemingen om te zien of er nog wat leuks tussen zit.
Die gekleurringde steenloper op 21/5 in Delfzijl trok mijn aandacht.
Ik heb een klein beetje ervaring met het kleurringen van steltjes, vandaar.
Vooral de witte vlag waar melding van werd gemaakt heb ik nog nooit eerder gezien op een steenloper, en ik weet ook van geen programma's in NL die dat soort ringen aanleggen bij deze soort.
Nou ben ik eens wat gaan spitten -

http://www.cr-birding.be/

En op deze database kwam ik tot de conclusie dat het enige programma dat witte vlaggen gebruikt bij steenlopers, iets in Canada is !
Verder wordt er vermeld dat er al eerder waarnemingen van overwinterende vogels uit dit programma in Europa zijn geweest.

Als degene van wie deze waarneming is, zeker is van die witte vlag is het misschien leuk om door te geven aan de bewuste kleurringer. Of is dat al gebeurd onderhand?

Groetjes,
Jeroen.
User avatar
jejoenje
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 10
Joined: 24 May 2004, 23:00

Re: ..die gekleurringde Steenloper van 21/5

Post by jejoenje »

jejoenje wrote:Hoi allen.
Hier een nieuwe gebruiker. Nou ben ik geen 'vogelaar' in de strikte zin van het woord, ik check wel geregeld de waarnemingen om te zien of er nog wat leuks tussen zit.
Die gekleurringde steenloper op 21/5 in Delfzijl trok mijn aandacht.
Ik heb een klein beetje ervaring met het kleurringen van steltjes, vandaar.
Vooral de witte vlag waar melding van werd gemaakt heb ik nog nooit eerder gezien op een steenloper, en ik weet ook van geen programma's in NL die dat soort ringen aanleggen bij deze soort.
Nou ben ik eens wat gaan spitten -

http://www.cr-birding.be/

En op deze database kwam ik tot de conclusie dat het enige programma dat witte vlaggen gebruikt bij steenlopers, iets in Canada is !
Verder wordt er vermeld dat er al eerder in de winter vogels uit dit programma hier in Europa zijn gezien..

Als degene van wie deze waarneming is, zeker is van die witte vlag is het misschien leuk om door te geven aan de bewuste kleurringer. Of is dat al gebeurd onderhand?

Groetjes,
Jeroen.
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

STEENLOPER MET WHITE FLAG

Post by meeuwiss »

Hallo Jeroen,
Dat klopt wat je schrijft over steenlopers met een witte vlag. Zelf heb ik ook eens een steenloper met witte vlag/BLAUW/GROEN en ook dezelfde rechter code GEEL/GEEL doorgegeven, die ik zag in oktober 2002 in de Eemshaven.
Steenlopers met witte vlaggen worden geringd door onderzoeker R.Morrison in Hull Quebec Canada.
De steenlopers worden door hem geringd in het kader van een project op Alert, Ellesmere Island in Canada. Dit ligt bij de Noordpool brrrr...
Ze kunnen worden doorgegeven via de site cr.birding of rechtstreeks via e-mail: Guy.Morrison@ec.gc.ca
Dan krijg je ook een enthousiast bedankbriefje
Groetjes Guido Meeuwissen
Last edited by meeuwiss on 25 May 2004, 11:44, edited 1 time in total.
User avatar
jejoenje
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 10
Joined: 24 May 2004, 23:00

Post by jejoenje »

hoi Guido!

Leuk! Zo zie je maar weer, kleurringen zijn zeer nuttig en heel erg leuk op deze globale schaal!!
Ik wil best de ringer even mailen, graag zelfs, maar die eer is aan de waarnemer zelf lijkt me... misschien de moeite waard om hem of haar even vragen of de waarneming al doorgegeven is.
Webmaster?

Groet,
Jeroen.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 70 guests