Orpheusspotvogel

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Orpheusspotvogel

Post by meeuwiss »

Na urenlang observeren van de Orpheusspotvogel op vandaag 27 mei in de jonge bosaanplant bij de Ter Apeler Vloeivelden kon ik niet anders concluderen als dat dit zingend mannetje is gepaard met een wijfje Spotvogel. Het wijfje leek mij een gewone Spotvogel, met een lange handprojectie en lichte uiteinden op de armpennen. Dit zag ik door de telescoop.
Guido
Last edited by meeuwiss on 28 May 2004, 13:33, edited 2 times in total.
User avatar
Guest

Post by Guest »

Het vrouwtje waarmee de Orpheus gepaard is is volgens mij inderdaad een gewone Spotvogel. Zondag was ik bij de vogels. Het vrouwtje liet zich in tegenstelling tot de Orpheus niet erg goed bekijken (bleef laag in de struiken) maar riep onophoudelijk als een gewone Spotvogel. De vogels vlogen ook steeds achter elkaar aan.

Jelmer Poelstra
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Orpheusspotvogel

Post by meeuwiss »

Hoi Jelmer,
Bedankt voor je reaktie.
Guido
Last edited by meeuwiss on 28 May 2004, 13:03, edited 1 time in total.
User avatar
Guest

Post by Guest »

Nu de nestplaats zo goed bekend is, is het heel gemakkelijk het nest te vinden. Als er dan jongen zijn kunnen we een veermonstertje nemen voor een DNA-profiel. Dat kost veel minder tijd dan uren turen en geeft nog meer zekerheid. Dus als we nu die beestjes rustig laten broeden, hebben we meer zekerheid achteraf. Goed!!
Trouwens is een gemengd paar van twee soorten wel geldig voor een 3e broedgeval? Of zullen we afspreken dat beide ouders van dezelfde soort moet zijn. Want uit een gemengd paar worden natuurlijk geen Orpheusspotvogels geboren.

LL te V
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

orpheusspotvogel

Post by meeuwiss »

Hallo LL. te V.
Vraag dit maar aan de ontdekker, niet aan mij. Ik ben tegen verstoring van de vogels!
Guido M.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 87 guests