dringende vraag over jong koolmeesje

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
mathilde

dringende vraag over jong koolmeesje

Post by mathilde »

Hallo iedereen

Ik heb een klein koolmeesje gevonden , hij was uit het nest gevallen. Maar iniedergval hij had geen kans om te overleven zonder helpende hand.

Ik heb hem nu al zo'n twee weken.Het ging heel goed.
Maar de laatste paar dagen lijkt het net of hij geen genoeg lucht krijgt
( wat niet het geval is , want hij kan vrij in het huis rondvliegen ) Maar het lijkt net of hij de hele tijd naar lucht zit te happen .
Het lijkt ook op een soort niezen /hoesten de hele dag door , vooral als hij eet .

En ik heb het gevoel dat al zijn energie kost . Ook zie ik dat het steeds slechter gaat , daarom hoop ik dat jullie als kenners een antwoord een reactie hebben op wat ik heb geschreven weten.

Ik hoop ook dat jullie snel antwoorden , anders ben ik bang dat het te laat is .

Vriendelijke groet .
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Post by marnixjonker »

Hallo,

Heel goed dat je de zorg over dit beestje hebt genomen. Alleen is helaas mijn ervaring dat het enorm moeilijk is om zelf een jong vogeltje met de hand groot te brengen. Bedenk zelf maar eens hoe vaak oudervogels aanvliegen met lekkere hapjes voor de jongen. Om de paar minuten moet er weer een hapje in...

Dit is een complete dagtaak. Het is mijzelf nooit gelukt om dit te volbrengen, daarom breng ik dit soort vogeltjes vaak naar een vogelasiel, waar ze er wel een dagtaak van maken om deze vogeltjes groot te brengen. Daar gaat er om het kwartier een hapje in!
Het is volgens mij het verstandigst om dit Koolmeesje naar het vogelasiel te brengen. Mocht je toch zelf dit vogeltje verder willen helpen (wat ik nogmaals heel nobel vind), dan kunnen zij je misschien met advies bijstaan. Je vind o.a. een vogelasiel in Ureterp en Anjum (Friesland), maar ook vangt mevr. Schouten uit Bellingwolde al jaren erg goed vogels op.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 69 guests