Bladkoninkje? tegen raam!

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Guest

Bladkoninkje? tegen raam!

Post by Guest »

Ca. 07.30 uur (5 juli 2004) vloog zich een zangvogeltje dood tegen ons keukenraam (westkant), Multatulilaan, Haren (Gr.). Lijkt op een jong Bladkoninkje, maar mist een duidelijke oogstreep.

Subject ligt opgebaard in diepvries.

Zie gaarne oordeel van een expert tegemoet.
Waarneming ook gemeld op voicemail van R.Jalving, SOVON coord. Groningen.

Dirk Kreulen

:?:
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Post by mbot »

Dag Dirk,

Een bladkoning heeft altijd een oogstreep en is bovendie zeer onwaarschijnlijk in deze tijd van het jaar (onmogelijk kunnen we natuurlijk nooit zeggen, zie ook eerdere discussies!). Het zal een ander Phylloscopus-zangertje zijn, waarschijnlijk iets in de richting van fitis, tjiftjaf o.i.d. Ben benieuwd. Wat het ook is, in een diepvrieskist hoort het niet te eindigen! Een raam is ook een idiote uitvinding...

Groet,
Martijn
User avatar
leonbewe
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 86
Joined: 07 Nov 2005, 00:00
Contact:

dood vogeltje

Post by leonbewe »

geen gespeculeer, wie gaat dat dooie vogeltje bekijken, zodat we zeker kunnen zijn wat het is.
Overigens is een vriezer een uitstekende plek om een dood vogeltje te bewaren. Ik leg ze ook wel eens in de zon op de vensterbank, maar dan blijven ze lang niet zo lang goed.
User avatar
Dirk Kreulen

Bladkoninkje ? tegen raam !

Post by Dirk Kreulen »

Hallo Martijn en Leon,

Bedankt voor jullie reakties. Het vermeende Bladkoninkje is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, een juveniel Goudhaantje. Het beste plaatje vond ik in de voormalige Elseviers gids v.d. Europese Vogels. p.239, van Heinzel e.a.

Ik zal het lijkje voorlopig nog even beschikbaar houden in de diepvries, voor belangstellenden of gegadigden.

Groeten,
Dirk Kreulen
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 110 guests