jagende kerkuil

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Derick
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 02 Jun 2003, 23:00
Location: Surhuizum

jagende kerkuil

Post by Derick »

Hallo,
Bij mij in de wijk wordt de laatste nachten de rust vertroebeld door een kerkuil.
Ik woon in de Ruischerwaard naast het Eemskanaal. Tussen dat kanaal en onze woningen staat een grote rij hoge populieren.
Sinds vorige week(maar ook ander jaren) is daar elke stille nacht een kerkuil te horen.

Hij maakt een schel roepend geluid, maar wat mij verbaast is dat hij eigenlijk telkens op dezelfde plek zit.
Ik heb waarnemingen genoeg van een jagende kerkuil boven ruige vegetatie en wegbermen maar dit beest jaagt erg hoog

Wie kan mij vertellen wat dit beest probeert te vangen, ik heb het idee dat hij gewoon boven in de boom zit. Afgelopen nacht heb ik hem even zien vliegen ter hoogte van de bovenste takken

Zijn hier vleermuizen te vangen of verjaagt hij wellicht slapende zangvogels????

Derick Hiemstra 8O
User avatar
JohnHinrichs
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 8
Joined: 06 Jan 2003, 00:00

Kerkuil

Post by JohnHinrichs »

Hoi Derick,

Ik woon in dezelfde wijk en heb het geluid zelf ook al meerdere keren gehoord en uitgescholden voor een jonge ransuil. Maar aangezien jij hem hebt gezien moet ik mijn mening bijstellen. Waar bevindt hij zich precies?
Het zou inderdaad best kunnen dat hij op vleermuizen jaagd.

Groeten john Hinrichs

(johnwjhinrichs@yahoo.com)
User avatar
Derick
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 02 Jun 2003, 23:00
Location: Surhuizum

Post by Derick »

JE veronderstelling klopt gedeeltelijk wel
HEt schijnt inderdaad een jong te zijn die bedelt aan zijn ouders.

Vandaar dat hij steeds op dezelfde plek te horen is. Wellicht heb ik juist 1 van de ouders zien vliegen

Hij zit in het laatste stukje wijk ; de zijstraatjes heten Damsterwaard
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 53 guests