Geluid Oehoe

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
JohnHinrichs
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 8
Joined: 06 Jan 2003, 00:00

Geluid Oehoe

Post by JohnHinrichs »

Hoi collega vogelaars,

In de Spaanse pyreneeen twee nachten een raar geluid gehoord 's nachts. Het was een soort noodkreet, die ongeveer klonk als 'wauuw' en meerdere keren werd herhaald. Ik dacht zelf dat het misschien de alarmroep van een oehoe zou kunnen zijn. Heeft iemand suggesties of weet iemand een geluidsfile van de alarmroep van een Oehoe?

Groeten John Hinrichs 8O
User avatar
Guest

Post by Guest »

vos??
User avatar
JohnHinrichs
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 8
Joined: 06 Jan 2003, 00:00

Geluid Oehoe

Post by JohnHinrichs »

Na het horen van een geluidsfragment bleek het geluid inderdaad die van een vos. Weer een vakantiemysterie opgelost, dank daarvoor!
User avatar
vandervelde
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 15 Aug 2002, 23:00
Location: Stedum

Post by vandervelde »

Hoi John,

Las vanochtend in de Trouw dat Nederland 7 broedparen telt. Vijf in Limburg en twee paar in de Achterhoek. Dat maakte mij blij!!

groeten Dick van der Velde :D
User avatar
hansl
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 62
Joined: 24 May 2006, 23:00

aantal oehoe's?

Post by hansl »

hmmm 5 in Limburg, weet trouw toch meer dan dat we in Limburg weten! Weet maar van 3!

Groet uit Limburg,

Justin
User avatar
vandervelde
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 15 Aug 2002, 23:00
Location: Stedum

Post by vandervelde »

Zou de reden hiervan kunnen zijn dat 'men?' erg voorzichtig is met het naar buiten brengen van de locaties? Op welke bron(nen) Trouw zich baseerd is mij niet bekend. Maar uw reactie dat 'we?' in Limburg er slechts 3 kennen vind ik ook niet erg sterk. Wie zijn 'we' en hoe zeker en hard is dat aantal van 3 broedparen in Limburg.

met vriendelijke groeten,

Dick van der Velde
User avatar
hansl
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 62
Joined: 24 May 2006, 23:00

reactie op oehoe's in Limburg

Post by hansl »

Inderdaad in Nederland zijn dit jaar 8 territoria geweest! waarvan 6 in Limburg en hier van hebben er 3 in Limburg gebroed en 2 elders!
Deze resultaten komen uit een artikel welke verschijnd in de nieuwe Limburgse Vogels welke half november moet uitkomen. Hier spreekt Paul Voskamp over de prooikeuze en de gan van zake rond de Oehoe's in Limburg!

Groet,

Justin
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 74 guests