Vraag over uitkijktoren.

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Vraag over uitkijktoren.

Post by arenaria »

Goedendag,

Allereerst mijn complimenten over de internet site. Zelden zo'n uitgebreide gezien.

Ik ben bezig met een boek samen te stellen van alle VOP's van Nederland (Vogelobservatiepunten). Nu ben ik gestuit op een uitkijktoren bij de fietsbrug over het Dwardiep (gebied Oude Riet, Boerakker, Noordwijk), maar ik zie deze niet terug in mijn inventarisatieatlas. Mijn vragen zijn: is deze toren te gebruiken voor vogelaars (openbaar en met goed zicht op vogels) en waar precies, 't liefst met Amersfoort coordinaten met een decimaal, staat deze dan?

Ik hoop dat ik via deze weg het antwoord kan vernemen. Alvast bedankt voor alle moeite. Wellicht ten overvloede, maar mocht je vragen hebben, kan je mij altijd bellen op onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,

Boris Everwijn.


Stichting Sneeuw voor de Zon
Prinsenstraat 88
2411 TS Bodegraven
T 0172-652502.
User avatar
Willem
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 May 2002, 23:00
Location: Leek
Contact:

Post by Willem »

Hallo Boris

De kijkhut die je bedoelt is van staatsbosbeheer.
De coordinaten zijn atlasblok 06-58-33 207-577.
De plaats is Boerakker gemeente Marum Westerkwatier van Groningen.
De hut is toegangkelijk voor het plubliek.
De omgeving is vooral gericht op flora.
In het voorjaar zitten hier veel weidevogels.
dit is even een kort berichtje wat betreft de kijkhut.

Griet, Willem
User avatar
Guest

Post by Guest »

Willem,

Dank je wel voor de info, ik heb het atlasblok omcirkeld, maar het is nog niet detailistisch genoeg. Weet je ook precies hoe ik bij de hut kan komen? SBB heeft haar documentatie namelijk niet zo op orde. Alvast bedankt!!

mvg,
boris.
User avatar
Guest

Post by Guest »

A7 afslag Boerakker, eerste weg links (Roordaweg). Aan het eind van deze weg kun je de auto parkeren. Dan is het nog 100 meter lopen over het fietspad. De toren staat aan de zuidkant van het Dwarsdiep bij het fietsbruggetje.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 66 guests