Haakbekken

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

User avatar
Martijn

Post by Martijn »

Sorry, het bovenstaande is totaal onleesbaar. Ik snap de strekking van je nogal onsamenhangende verhaal totaal niet en zorg dat, als je toch iets wil melden, dit in correct Nederlands doet.

Er is inmiddels inderdaad wel genoeg gezeurd over de haakbekken.

ps. Ik vond het vreselijk dat een haakbek het initiatief nam om zomaar over me heen te lopen, zonder dat ik daar toestemming voor gegeven had. Erg jammer... :wink:
User avatar
leonbewe
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 86
Joined: 07 Nov 2005, 00:00
Contact:

Post by leonbewe »

even wat proberen recht te zetten, want ik wil geen kwaaie koppen.

Ik heb nooit ge.... over dat grasveldje, dat is inzaaien en klaar is Kees.

Ik ben een niet-soortenjager, en lift ook absoluut niet mee in een door anderen getwitchte vogel, ik ga er namelijk niet heen. Ik heb niet de behoefde deze vogel te aanschouwen, niet als het een Pallas'boszanger is, niet voor een Schreeuwarend of Vale gier. Op, bij mijn weten, twee uitzonderingen na: de Noordse nachtegaal en de Krekelzanger, deze zaten in terreintjes waar ik nogal aan gehecht ben......(beide in 2004, oei er zit vooruitgang in)

Dat andere mensen kritisch tegen bepaalde dingen aankijken en een reactie geven is misschien wel heel goed. Soms is dat puur informatief. Temeer omdat deze "buitenstaanders" de mensen binnen zo'n groep misschien aan het denken zet en wellicht te bewegen zijn tot zelfkritiek, mochten ze dat nog niet hebben. Je wordt doof en blind voor eigen daden als je geen reacties van buitenaf krijgt.

Kortom ik respecteer jullie, zeik niet, maar geef wel eens een (soms opstokende) reactie, hopelijk gespekt met wat humor.
User avatar
Pierre
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 33
Joined: 28 Dec 2005, 00:00

Post by Pierre »

Wat mij betreft gaat het heel simpel om het gebaar. Het doet me goed te horen dat er contact is geweest met de bewoners en Gemeente omtrent het veldje. Een grasmatje omtoveren tot modderpoel en doodleuk zeggen dat het wel weer aangroeit, kan niet. Inzaaien prima, maar dat zou dan vanuit de groep vogelaars even geregeld moeten worden. Verder is er wat mij betreft niks mis met het enthousiast beoefenen van een hobby. En als een haakbek lekker blijft zitten als je je camera op 1 meter afstand houdt en rustig aan zn besjes knabbelt is daar toch niks mis mee? Maar voor de mensen die vinden dat we niet moeten "zeiken"over het veldje zou ik zeggen, kijk even onder de fotobutton op deze site, klik de haakbek aan en dan kom je vanzelf een foto tegen van een modderpoel waar volgens mij geen graswortel meer inzit. Tot bij de volgende spectaculaire waarneming!
Pierre
User avatar
hansl
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 62
Joined: 24 May 2006, 23:00

Haakbek veranderd in Pestvogel, en zoeken maar............

Post by hansl »

Ok, is de tijd weer volgeschreven over dit hoofdstuk. Nou wie de meeste Pestvogels vind, zou ik maar zeggen ver weg van grasveldjes in Beijum (of juist daar???) ver weg van Haakbekken die alle media halen, nu lekker anoniem bessenstruikjes opzoeken. Een goede zaak is dat en netjes invullen op deze site, en naar SOVON sturen en zo houden we de nu gaande invasie goed in kaart! De stad Groningen is wat aantallen betreft helemaal top op dit moment, maar haalt het nog niet bij de 180 in een groep in Enschede! Dus kom op, Pestvogels zoeken, en opsturen he!

Groetjes,

Justin
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests