roze eenden op Wolderwijd??

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Guest

roze eenden op Wolderwijd??

Post by Guest »

Allen,
Ik ben geen vogelkenner maar zit wel heel veel aan het water en vanmiddag dobberden er vijf a tien 'redelijk grote roze eenden' met een ietwat lange nek... langs mij voorbij op een afstandje????
Tegenwoordig kom ik wat vaker in het randmerengebied (wolderwijd) en zie veel andere vogels die op trek zijn maar deze spraken mij wel erg aan en ben benieuwd of iemand weet wat dit is en wat ze hier doen???

Roze eend(achtigen) vind ik namelijk meer wat voor tropische landen...

Ben benieuwd!?

tot horens!
Ronald
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Post by mbot »

Even aannemende dat dit een serieuze vraag is (mocht dat niet zo zijn dan ben ik er bij deze ingetrapt, gefeliciteerd! :? ): Die grote roze eenachtigen zijn flamingo's. Er verblijft al een tijdje een gemengd groepje chileense en europeese flamingo's in het Wolderwijd en de andere randmeren. Door de hoge waterstand staan ze daar niet in het water, maar zwemmen ze, waardoor de poten niet meer zichtbaar zijn en ze misschien in de verte een heel klein beetje op eenden lijken (maar brood gooien zal geen zin hebben, vermoed ik).

Groet,
Martijn
User avatar
Guest

Post by Guest »

Yes,
Het zijn idd Flamingo's!!!!!

(gisteravond stond dit ter bevestiging op teletekst van Flevoland)

Lachen toch dat deze zomaar langs je dobberen terwijl het -4 graden is en je alleen maar koeten/zwanen/.. verwacht

Bedankt voor je reply!

doei!

Ronald
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests