Rare geluiden.

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
hboerma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 26 Jan 2003, 00:00
Location: Eelde

Rare geluiden.

Post by hboerma »

In de nacht van 3 op 4 januari van 03.00 tot 03.30 ongeveer heb ik mij zitten afpeinzen welk geluid ik nu gehoord heb. Een monotoon, gestaag vortdurend
<BR>hoeeeeee, hoeeeeeee en nee het waren niet de buren.
Het was duidelijk iets wat vloog want het verplaatste zich.Ik kan er met de beste wil van de wereld niet achter komen wat ik gehoord heb.Wie heeft er suggesties? Het geluid qua hoogte en frequentie doet wat denken aan een oehoe, maar dat lijkt te mooi om waar te zijn.
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Rare geluiden.

Post by meeuwiss »

Beste Herman,
<BR>Wat de rare nachtelijke geluiden betreft: je moet je er niet op verkijken dat je s-nachts alleen maar uilen hoort, want dit soort geheimzinnige geluiden kunnen ook afkomstig zijn van doortrekkende vogels. Jouw beschreven geluid hoorde ik van de week ook boven de Appelbergen terwijl er op hetzelfde moment een bosuil rondvloog. Maar het waren volgens mij Kleine Zwanen! Het door jou beschreven twee-tonig zachte geluid is waarschijnlijk afkomstig geweest van rondtrekkende KLEINE ZWANEN. Er zitten nogal wat kleine zwanen in de weilanden momenteel.
<BR>Groetjes Guido Meeuwissen.
User avatar
hboerma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 26 Jan 2003, 00:00
Location: Eelde

Rare geluiden.

Post by hboerma »

Bedankt voor je uitleg guido. Het enige struikelblok is volgens mij dat het geluid uit verschillende bomen uit de omgeving kwam, kortom het verplaatste zich wat maar kwam niet aan de grond.
<BR>Herman.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests