Senegalparkiet

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Wouter
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 67
Joined: 13 Jan 2003, 00:00

Senegalparkiet

Post by Wouter »

Die Senegalparkiet die af en toe in het Noorderplantsoen opduikt (en die ik daar zelf ook al wel eens heb mogen aanschouwen) doet me sterk denken aan de twee Amazonepapegaaien die in de 70er jaren geregeld rondvlogen over het terrein van de THT (nu UTwente). Die waren ´eigendom´ van een van de stafleden en werden geregeld in staat gesteld de vleugels te strekken.
<BR>
<BR>Ik denk daarom dan ook dat deze Senegalparkiet best weet waar hij warm en droog kan overwinteren
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Senegalparkiet

Post by anaburen »

Als het de vogel is van:
Image
dan heeft hij waarschijnlijk toch in het Noorderplantsoen overwinterd. De foto is op 14 februari gemaakt en ik heb hem al eerder deze winter in het plantsoen gezien, in december 2002.

Ana
Last edited by anaburen on 11 Jan 2010, 17:07, edited 5 times in total.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Senegalparkiet

Post by arenaria »

Het leven van deze Senegal-papegaai is vrij aardig gedocumenteerd - zie bv mijn artikeltje in de Grauwe Gors van ?? (kan het niet nakijken, de desbetreffende band ligt als voorbeeld bij mijn binder). Hij wordt (zoals Ana al schrijft) ook in de winter wel gezien, hoewel minder vaak (hij zit dan niet zoveel voor zijn nesthol aan de Kerklaan). Ik denk dus niet dat dit beest een baasje heeft. Het zou aardig zijn es te onderzoeken waar hij in de winter eet. Mijn suggestie: pinda´s op voedertafeltjes.
<BR>
<BR>
<BR>Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests