Nestlocaties

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Nestlocaties

Post by arenaria »

Ik wil voorstellen geen exacte nestlocaties meer te beschrijven in de Waarnemingen of de Forums. Is waarschijnlijk toch veiliger voor de vogels, vooral voor zeldzamere soorten.
<BR>
<BR>
<BR>Jan Allex
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Nestlocaties

Post by meeuwiss »

Beste Jan Allex,
<BR>Helemaal eens met jouw voorstel; op de website die door iedereen wordt gelezen - ook kwaadwillenden - is het gewenst geen nestlocaties op te geven. Kennelijk doel jij op de buidelmees.....
<BR>Vooral de ligging van nesten van de zeldzame en kwetsbare soorten als kiekendief, buizerd, havik, boomvalk, buidelmees, groene en zwarte specht, bijeneter enz. kan beter maar niet bekend gemaakt worden.
<BR>In natuurgebieden met weinig of geen controle door boswachters (bijv. oosterpolder,onnerpolder,oostpolder, Hoornsemeer??) worden broedvogels nog al eens verstoord o.m. door nest-fotograven(Oosterpolder).
<BR>Zelfs het melden van een baltsend paartje haviken vind ik al te veel.
<BR>Er lopen nog steeds lieden rond, die hun eigen belang belangrijker vinden als dat van beschermde (roof-)vogels! Zo ben ik ook gestopt met het melden- met plaats- van visarenden. Ze komen er weer aan! Door het geknal van de dubbelloops zijn de visarenden in het vorig trekseizoen de roestplaatsen bij de bekende Petgaten gaan mijden en verkast naar minder aantrekkelijke plekken. Dus, beter voorkomen dan verstoord!
<BR>Guido Meeuwissen
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Nestlocaties

Post by arenaria »

Het was inderdaad ingegeven door de bevreemdende melding dat het buidelmezennest verdwenen was.
<BR>
<BR>Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests