Wie schrijft voor Grauwe Gors over roofvogels en Roeken?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Wie schrijft voor Grauwe Gors over roofvogels en Roeken?

Post by arenaria »

Is er iemand die zich in staat acht voor de Grauwe Gors overzichtsartikelen te schrijven over roofvogels, Roeken en Blauwe Reigers in de Provincie Groningen? Huidige stand v zaken, trends, aantallen, verspreiding, etc.
<BR>Graag aanmelden bij <a href="mailto:jaderoos@avifaunagroningen.nl" target="_new">jaderoos@avifaunagroningen.nl</a> .
<BR>
<BR>Niet allemaal tegelijk, graag.
<BR>
<BR>Jan Allex
User avatar
bkoks
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 7
Joined: 24 Nov 2002, 00:00

Wie schrijft voor Grauwe Gors over roofvogels en Roeken?

Post by bkoks »

Merkwaardige vraagstelling Jan Allex, voor de reigers & roeken kunnen de beide Groninger SOVON-DC´s natuurlijk (op basis van boeiende database) zo een stukje over beider koloniebroeders in elkaar timmeren, voor de roofvogels is de poel wara je uit kunt vissen bijzonder klein. Iets over roofvogels schrijven zonder zelf met je laarzen in het veld te hebben gestaan is weinig zinvol. Je zou deze vraag dus veel beter via een enthousiasmerend telefoontje kunnen stellen. Of is de GG-redactie al zo wanhopig??
<BR>
<BR>Ben Koks (die helaas geen tijd heeft)
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Wie schrijft voor Grauwe Gors over roofvogels en Roeken?

Post by arenaria »

Ha die Ben,
<BR>
<BR>jammer dat je geen tijd hebt - maar je weet echt nooit wie er nog meer in de running zijn voor zoiets.
<BR>
<BR>Wat betreft het Sovon: het is niet toevallig dat ik vraag om Roeken en Blauwe Reigers (ingegeven ook, ik geef het toe, door de voorzitter van AG, die het erg jammer vindt dat een zeer prominente Sovonner niet meer voor de GG schrijft sinds hij zijn lidmaatschap heeft opgezegd - kennelijk volgt hij wel met haviksogen de website) want wij hadden al begrepen dat dat voor het Sovon een fluitje van een cent moet zijn en ik hoop dat men binnenkort met een fraai stuk kopij komt - wij plaatsen het! met foto´s!
<BR>
<BR>En of de redactie wanhopig is: nee, integendeel. Kopij voor recorddikke Gorzen komt zonder problemen binnen en wij denken ook dat de inhoud gemiddeld beter is dan ooit, maar goede stukken zijn en blijven altijd welkom.
<BR>
<BR>Jan Allex
<BR>
<BR>
User avatar
bkoks
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 7
Joined: 24 Nov 2002, 00:00

Wie schrijft voor Grauwe Gors over roofvogels en Roeken?

Post by bkoks »

Ha J.A.,
<BR>
<BR>Dat van de haviksogen klopt, ik volg de Avifauna-site met belangstelling. net zo belangstellend als datgene er in deze provincie aan natuurbeschermings- en vogelactiviteiten plaatsvindt. Omtrent de GG wil ik nog wel eens een keertje met je van gedachten wisselen, ook die volg ik met belangstelling maar wat mij persoonlijk waren de late jaren ´80 t/m de wadvogelgors de hoogtijdagen. Nu naar mijn smaak niet iets te weinig verhalen waar de resultaten van goed en vooral ook langjarig veldwerk in zijn opgetekend. Geeft uiteraard niet als het merendeel der leden hier vrede mee heeft, is overigens wel stukken mooier geworden en jouw stukjes ontlokken bij mij meestal een vette glimlach...
<BR>
<BR>Ben
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 50 guests