Claims en viavia´s.

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Claims en viavia´s.

Post by arenaria »

Mensen,
<BR>
<BR>zullen we afspreken dat we claims en viavia´s niet meer melden? Deze geven een enorme vervuiling op de waarnemingen-site.
<BR>
<BR>Jan Allex
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Claims en viavia´s.

Post by marnixjonker »

Jan Alex,
<BR>
<BR>Dat ben ik niet met je eens. Zolang je meld dat het een claim of een viavia is treedt er naar mijn idee geen vervuiling op. Sterker nog: iemand in de buurt zou eens kunnen gaan kijken en de vogel dan toch vinden, waardoor een vage melding toch juist blijkt te zijn!
<BR>
<BR>Marnix.
User avatar
DusanB
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 122
Joined: 18 Nov 2002, 00:00
Location: Quito, Ecuador
Contact:

Claims en viavia´s.

Post by DusanB »

Hoi Jan Allex,
<BR>
<BR>Het doorgeven van claims en via-via´s kun je niet verbieden. Het blijft informatie. Of het nou wel of niet klopt, je bepaald zelf wat je ermee doet.
<BR>
<BR>Iedereen moet de mogelijkheid hebben om door te geven wat hij denkt te zien. Ook al heb je weinig ervaring misschien heb je het wel bij het rechte eind!. En van fouten kun je leren.
<BR>
<BR>Ik geef toe dat via-via´s en claims meestal leiden tot niets. Maar vergeet niet dat vele dwaalgasten op deze manier ontdekt worden.
<BR>
<BR>Gewoon je bijzondere/vreemde waarnemingen doorgeven!
<BR>
<BR>groeten Dusan
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Claims en viavia´s.

Post by hdelange »

Oke Jongens,
<BR>
<BR>Ik vindt in principe ook dat je waarnemingen die niet zeker zijn ook gewoon kan melden, zolang het er maar bij vermeld wordt dat het niet helemaal zeker is, de echt gecontroleerde meldingen verschijnen wel in de Gors.
<BR>
<BR>Meldingen blijven toch altijd moeilijk te controleren, zeker als het een korte melding is en door weinig mensen is waargenomen.
<BR>
<BR>Bij de meldingen die binnenkomen vraag ik af en toe wel eens om toelichting, mocht het een al te onwaarschijnlijke melding zijn en pas ik het wel eens aan.
<BR>
<BR>Maar het blijft vetrtrouwen op wat de mensen zelf toevoegen, het zelf kunnen toevoegen is nu vanaf augustus actief, en ik heb misschien bij elkaar nog geen 5 vreemde dingen weggehaald, dus dat valt mij allersinds mee.
<BR>
<BR>Daar komt nog bij dat ik met de meesten van jullie wel emailcontact heb, en wel zo´n beetje weet op welk niveau men zit qua vogelkennis, het is ook mooi om te zien aan de meldingen in de loop van de tijd dat de "beginners" op den duur steeds betere waarnemingen doorgeeft en andere soorten en dus betere vogelaars worden, mede door de site.
<BR>
<BR>Wat misschien wel handig is om bij waarnemingen die vragen oproepen iets in het Forum te plaatsen, wat ook al regelmatig gebeurd.
<BR>
<BR>Henk
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Claims en viavia´s.

Post by arenaria »

Ok, boys, ik zie nu in dat jullie graag vertrekken op wat de Engelsen zo treffend een ´wild goose chase´ noemen
<BR>
<BR>Hier is er één: via via hoorde ik gisteren dat er in een boom naast de kantoren van Wolters-Noordhoff twee Kraanvogels slapen. Ik zeg erbij dat de beschrijving bij mij op Nijlgans uitkwam, maar dat terzijde.
<BR>
<BR>Serieus: ik vind ook dat iedereen moet melden wat hij denkt te zien, maar ik blijf erbij dat je niet moet gaan melden wat een ander denkt dat ie heeft gezien.
<BR>
<BR>Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests