Wat vindt U van de vernieuwde Gors

Discussie over de Vereniging!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Wat vindt U van de vernieuwde Gors

Post by hdelange »

Na een vernieuwing van de Site, is ook de Gors door een aantal (nieuwe) mensen met frisse inzichten in elkaar gezet met een wat ik vindt fraaie opmaak.
<BR>Ik wil bij deze de redactie dan ook veel succes wensen om op deze ingeslagen weg door te gaan.
<BR>
<BR>Wat vindt U ervan?
User avatar
pietzuidhof
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 5
Joined: 01 May 2002, 23:00
Location: Groningen

Wat vindt U van de vernieuwde Gors

Post by pietzuidhof »

Geachte Redactie,
<BR>
<BR>De nieuwste Gors heb ik alleen nog maar doorgebladerd, maar mijn komplimenten voor wat ik to nu toe gezien heb!!
<BR>Prachtige lay out, mooi duidelijk letter type + een prachtige omslag!
<BR> <br>
<BR>Een aanwinst, proficiat en bedankt hiervoor.
<BR> <br>
<BR>Piet Zuidhof
User avatar
Derick
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 02 Jun 2003, 23:00
Location: Surhuizum

Post by Derick »

Wat ik vaak mis als vaste site bezoeker is het verschijnen van een 'digitale gors'
Nu weet ik ook wel, gewoon lid worden dan krijg je hem thuisgestuurd....
Maar ik zou het leuk en waardevol vinden wanneer sommige artikelen ook via deze site te lezen zijn

Je zou zelfs een topic op dit forum kunnen maken met verslagen. Hier zou het dan onder kunnen vallen
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Digitale Gors

Post by hdelange »

Hallo Derick,

Sommige stukken uit de gors zijn misschien wel geschikt voor een digitale versie, of anders de Gors in PDF formaat aanbieden na verloop van tijd, lijkt me nog een betere optie.

Ik zou zeggen dit is iets voor de redactie, laat die hier zich maar over uitspreken, het plaatsen is wat mij betreft geen probleem.

groeten,

Henk
Last edited by hdelange on 12 Jun 2003, 09:46, edited 1 time in total.
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Post by Aart »

De Gors is inhoudelijk als vanouds. Jammer dat de foto's van matige kwaliteit zijn. Het kan niet anders of de fotograaf moet met sterk verouderde apparatuur werken. En dat terwijl er tegenwoordig zo veel mogelijk is.

Aart

p.s. Goed was ook dat er helaas geen Spotvogel was.
User avatar
Wouter
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 67
Joined: 13 Jan 2003, 00:00

Post by Wouter »

De foto's krijgt de redactie tegenwoordig doorgaans digitaal aangeleverd. Veel worden immers al met digitale camera's gemaakt. Helaas komen ze niet altijd in de best mogelijke resolutie binnen (hoe hoger de resolutie hoe beter de kwaliteit). Soms kun je de fotograaf nog verzoeken om de foto's opnieuw en nu in hogere resolutie aan te leveren. Bij de laatste Gors was dat in verband met de deadline niet meer mogelijk.

Iets dergelijks geldt overigens ook voor tekstfiguren als kaartjes en grafieken. Deze moeten nogal eens fors verkleind worden, in welk geval het noodzakelijk kan zijn om de lettergrootte van de bijschriften wat bij te stellen.

Vaak kunnen we deze grafische documentdelen niet openen om er enige kleine wijzigen in aan te brengen. Soms kunnen we de auteur vragen om de figuren wat aan te passen. Ons ze opnieuw laten maken (zoals door hen dan wel eens wordt gesuggereerd) is zeer tijdrovend, zeker als je alle data niet hebt en eerlijk gezegd is daar de redactie niet voor.

Het al dan niet op de site beschikbaar stellen van de Gors als PDF, lijkt mij persoonlijk meer een zaak van het bestuur dan van de redactie.

Wouter Peters, redacteur Grauwe Gors
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests