weidevogels en trekkers...

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Jacqueline
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 17 Sep 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

weidevogels en trekkers...

Post by Jacqueline »

Beste mensen,
Ik verbaas me er elk jaar weer over dat er zo weinig rekening wordt gehouden met weidevogels die aan het broeden zijn, door vreselijke mannen in lawaaimakende trekkers. Wij wonen in de wijk De Held in Groningen en kijken uit over weilanden richting Hoogkerk. De eerste jaren dat we hier woonden (zo'n 10 jaar geleden) barstte het van de kieviten, grutto's en scholeksters. Dat is in de loop van de jaren steeds minder geworden helaas. Ik was in de veronderstelling dat er regels zijn over het bewerken van het land tijdens deze periode. Maar is dat eigenlijk wel zo? En zoniet, moeten we dan niet eens heel erg ons best gaan doen om deze vogels te beschermen?

Kan iemand hier iets over roepen?

Groeten,
Jacqueline Kalfsterman-Dijcks
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: weidevogels en trekkers...

Post by arenaria »

Hierover kun je heel veel zeggen. Of juist heel weinig. Ik denk dat het boek MIJN VOGELS van Albert Beintema iets voor jou is - staat onder andere in te lezen hoeveel inspanning er de laatste 50 jaar is geleverd om weidevogels te beschermen, en ook, helaas, hoe weinig dat heeft opgeleverd. Op dit moment is dat zeer leesbare boek nog in de ramsj te koop bij De Slegte in de Heerestraat.

Jan Allex de Roos
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests