Activiteiten oostzijde Energieweg Foxholstermeer?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Activiteiten oostzijde Energieweg Foxholstermeer?

Post by jhvenema »

Beste mensen,

In navolging van de discussie over de activiteiten bij het Kardingermaar viel mij van afstand op dat er bij het Foxholstermeer, ten oosten van de energieweg, ook allerlei activiteiten gaande zijn die niet bepaald recht doen aan de natuurwaarden (visrijk, brede rietkragen, rust) van dit deel van het Foxholstermeer. Zo werd hier de laatste jaren nog wel eens een Kwak of een Grote Karekiet gesignaleerd.

Nou volg ik de provinciale media niet genoeg om goed te zijn geïnformeerd wat hier gaande is. De enige onheilspellende info die ik vond was deze:
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -even-open

Kan iemand mij informeren wat er gaat gebeuren langs de Energieweg?

Groet Jan Henk.
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

Re: Activiteiten oostzijde Energieweg Foxholstermeer?

Post by alcovanklinken »

moi Jan Henk,

Aan de oostkant van het Foxholstermeer wordt het bedrijventerrein uitgebreid, onder andere voor Avebe. Meer details weet ik hierover niet.
Trouwens: aan de westkant van het meer is een kade (dijk) door de moerasruigte aangelegd: dit is voor waterveiligheid, uitgevoerd door waterschap Hunze en Aa 's.
In deze zaken zie je het verschil of een gebied binnen de Ecologische hoofdstructuur (EHS) ligt of niet: de zuidhelft van het meer is EHS (natuur), de noordhelft wordt omgeven door bedrijfsterrein. En dat merk je dan.....

Groeten,


Alco
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests