Eggen en snoeien

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Eggen en snoeien

Post by arenaria »

Ja, het broedseizoen is begonnen of zelfs al in volle gang en in dat verband:

Op woensdag 20 april stonden wij in de Onlanden naar een Blauwborst te kijken toen er op de wandel-dijk aan de oostkant van het beschermde natuurgebied een enorme tractor verscheen die even later met een soort eg van zeker 2 m breed het oppervlak van de dijk begon af te schrapen. De tractor deed een volledig rondje en ik vraag mij af: is dat legaal, moet dat, op 20 april in een natuurgebied? Daar zitten toch Graspiepers en Kieviten en wat niet al? Wie geeft hiertoe opdracht?

Gisteren, maandag 25 april verschenen op de landtong in de zwaaikom Wilhelminakade, Groningen, twee groene mannen die een deel van de struiken rigoureus hebben gesnoeid (zie foto). In dat bosje broedden waarschijnlijk Winterkoning en Heggenmus, en misschien Braamsluiper. Nu zeker niet meer.
Vandaag waren de mannen aan de andere kant van de flat bezig en zij vertelden mij dat zij dit deden in particuliere opdracht - dus niet in opdracht van de gemeente.
Weet iemand of dit mag? Totaal verkeerde tijd, toch?

Jan Allex de Roos
IMG_1953 (640x478).jpg
IMG_1953 (640x478).jpg (274.43 KiB) Viewed 8490 times
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests