Schending luchtruim Natura 2000 gebied door luchtballon

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

GuidoMeeuwissen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 03 Jul 2017, 13:41

Re: Schending luchtruim Natura 2000 gebied door luchtballon

Post by GuidoMeeuwissen »

Hoi Marco,

Rond 21:00 uur 16 juli hing de ballon nog zeer laag over de wijk Oosterhaar, mijn zoon met hond hoorde de passagiers met elkaar praten. Thijs met een trekkende en angstige hond meteen naar huis.
Vanaf de Osdijk zag ik in de verte de ballon boven de Onnerpolder langzaam hoogte winnen. Achteraf heb ik de route vastgelegd en gelukkig passeerde de A3 ballon niet het nest.
Omdat de ballon steeds hoogte maakte boven de Onner-en Oostpolder vind ik het moeilijk deze hoogte in te schatten. Durf hierover geen uitspraak te doen.
Ook gisteren zagen we vanaf de Osdijk 3 ballonnen rondzweven maar alle ver buiten het Natura 2000 gebied.
Man Zeearend even kort jagend en vangt meteen een prooi.

Met hartelijke groet.
Guido Meeuwissen
Marco_Glastra
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 09 Feb 2015, 19:52

Re: Schending luchtruim Natura 2000 gebied door luchtballon

Post by Marco_Glastra »

Dank je, Guido. Heb de info doorgegeven aan KNVlL en de handhavers van de provincie gaan ermee aan de slag.
Groet, Marco
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Schending luchtruim Natura 2000 gebied door luchtballon

Post by jhvenema »

Ja, de provincie pakt het serieus op. Guido krijgt morgen bezoek van een heuse inspecteur van de provincie Groningen.
Guido zal gevraagd worden hoe hoog de luchtballon voer. Nou, als er iets moeilijk is, is het dat wel.
Waarom de bewijslast niet gewoon bij de ballonvaarders leggen, die vliegen toch allemaal met moderne GPS-hoogte (multi-data) loggers neem ik aan?
Ben morgen benieuwd naar het verhaal van Guido.
groet Jan Henk
Last edited by jhvenema on 20 Jul 2017, 14:24, edited 1 time in total.
Marco_Glastra
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 09 Feb 2015, 19:52

Re: Schending luchtruim Natura 2000 gebied door luchtballon

Post by Marco_Glastra »

Het lijkt me beter om lopende het onderzoek geen tussenstanden te communiceren via het forum en de provincie ongestoord hun werk te laten doen.
Groet, Marco
GuidoMeeuwissen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 03 Jul 2017, 13:41

Re: Schending luchtruim Natura 2000 gebied door luchtballon

Post by GuidoMeeuwissen »

Vriendelijk verzoek van de inspecteur natuurwetgeving Provincie Groningen om verstoring in het natuurgebied voortaan rechtstreeks te melden aan de contacpersonen.
Groet
Guido M.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests