TV opname van Hans Dorrestijn

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

TV opname van Hans Dorrestijn

Post by hdelange »

een leuk filmpje over Vogelaar Hans Dorrestijn in het kader van zijn nieuwe vogelgids, met dit keer andere detail informatie zo te horen.

leuke zelfreflectie voor sommigen.

volgens mij in ieder geval de Gids voor Ana.

http://www.avifaunagroningen.nl/galerij ... &pos=-5575

Bron: NOVA
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Post by anaburen »

Nou, ik kom net thuis van een tangoavond. Die Argentijnse tango, waar ik al jaren niets meer mee doe, omdat ik nu op vogelen zit. Het was een soort reunie en ik had veel uit te leggen, waarom vogelen leuker is dan de Argentijnse tango dansen.
Ik kreeg ook veel begrip en bloedstollende verhalen te horen. Dat er een Slechtvalk in de A-kerk zit en dat die ook in de tuin van de buurman op vogeltjes jaagt. Dat wou ik natuurlijk niet geloven, maar ik moest het maar op avifauna.nl navragen zeiden ze. Dat ga ik natuurlijk niet doen, ik ga mij niet belachelijk maken zeg. Op zijn best kan het een Sperwer zijn, of hooguit een verdwaalde Havik.
Maar die Hans Dorrestijn, daar kan ik mij wel mee vermaken. Ik kan nog wat leren van zijn expressief schrijverstalent.

tangomama
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Post by Aart »

Ha,

Het is natuurlijk de vraag wat leuker is Tangodansen of vogeltjes kijken. Als ik jou was zou ik beide blijven doen.
Wat die Slechtvalk betreft. Je moet nooit andermans waarnemingen ontkennen. Daar krijg je alleen maar ruzie van. Je kunt het beter bevestigen en er vanuit jouw expertise nog wat zaken aan toe voegen. Je had moeten zeggen: leuk, was het een mannetje of een vrouwtje en wist je dat er altijd twee zitten? heb je er maar een gezien? We wachten op een broedgeval daar in die A-Toren.
Nog een tweede voorbeeld. Iemand zegt jou: ik zag net nog tien Pestvogels. Jij zegt dan met een stalen gezicht: leuk, zat er nog wat tussen?

Aart

ps als je iets wilt weten vraag je het maar hoor!
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Post by anaburen »

Aart wrote:Ha,

Het is natuurlijk de vraag wat leuker is Tangodansen of vogeltjes kijken. Als ik jou was zou ik beide blijven doen.
Dat is niet te doen, Aart. Na iedere tangosessie al die schoonheid weer van je gezicht vegen, de naaldhakken aan de kant geschopt. En dan uitgebreid badderen om de vogeltjes niet te verschrikken met jouw Chanel 20. Je ontdoen van die wufte kledij om je te hijsen in het camouflagepak en met een schoenlepel die bergschoenen, waar de vogelstront nog tussen de kieren riekt, met een dubbele knoop aan de tangowreef strikken. Dan geheel gelukzalig in de modder zitten wachten tot zo'n sufkip in jouw camera kijkt.
En niemand uit de tangowereld met wie je erover kunt praten.

Ana
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests