Nationale Boomkapdag, doe mee en hou Nederland open!

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Nationale Boomkapdag, doe mee en hou Nederland open!

Post by Aart »

Nationale Boomkapdag, doe mee en hou Nederland open!

Ik kreeg net een mail van iemand van Natuurmonumenten. Hij vroeg mij een boom aan te kopen voor het milieu en het klimaat. En deze mail verder te verspreiden.
Het lijkt me niet zo’n goed idee. Als ik in de waarnemingenrubriek lees dat er in januari al Visarenden zijn is dat natuurlijk tgv de klimaatveranderingen en is dat zorgelijk. In dezelfde rubriek lees ik ook dat Smellekens tegenwoordig (noodgedwongen) al in het bos jagen. Dat is natuurlijk net zo zorgelijk.
Op de lezing van afgelopen woensdag vertelde een van de lezinghouders dat de noordelijkste broedplaats van Tjiftjaf 30 jaar geleden Bedum was (2 paar). Tegenwoordig is dat wel anders. Nederland is nu dan ook drie keer zo bosrijk als 100 jaar geleden. En de bebossing gaat door. Goed voor het milieu en het klimaat (misschien), maar slecht voor de natuur. Weidevogels broeden niet op grasland omgeven door boomsingels. Grauwe Kieken en een hoop andere soorten ook niet. Ik wil daarom een oproep doen voor een Nationale Boomkapdag.
Geef het door en doe mee. Ga het veld in met bijl en zaag en hou Nederland open!

Aart
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests