Hoogbouw Kemkensberg

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Marie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2008, 00:00

Hoogbouw Kemkensberg

Post by Marie »

Beste lezers,
Ik, lid van wijkvereniging de Herepoortbuurt maak me zorgen over de geplande hoogbouw die de gemeente Groningen wil gaan uitvoeren naast het Sterrebos.

Er kleven behoorlijke risico's voor het Sterrebos aan de bouwplannen. Er wordt veelvuldig gesjoemeld in de onderzoeken over wat de consequenties zijn voor het Sterrebos. Dat er schade aan het bos zal optreden staat onomstotelijk vast!

De antwoorden op de vragen van ons bezwaarschrift spreken elkaar tegen, op antwoorden waarom het gebouw zo hoog en ingrijpend moet zijn hebben we diverse wonderlijke antwoorden gekregen. Als het enigzins te ingewikkeld wordt om te antwoorden, wordt er verwezen naar een "beheersplan" wat nog geschreven moet worden!

Het komt erop neer dat de gemeente perse een "blikvanger" wil plaatsen,ten koste van bos, terwijl IBG en Belastingdienst het niet uitmaakt WAAR ze komen te zitten en hoe HOOG als het maar funtioneel om te werken. Men weigert te kijken naar alternatieven.

Op 26 maart is er wederom een vergadering van de raad op het gemeentehuis over de hoogbouw.
Wij willen een monsterlijk grote opkomst organiseren van tegenstanders tegen dit onnodige bouwplan.

KOM DUS ALLEN!! LAAT VAN JE HOREN!!! al is het ALLEEN voor de koffie, het koekje en het gemeentehuis eens van binnen te bekijken..
Meer informatie over deze bijeenkomst zal verschijnen op www.sterrebos.info of in het forum van www.herewegbuurt.nl

Groet, Marie.
User avatar
heinski
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 9
Joined: 22 Nov 2004, 00:00

Post by heinski »

Helaas kan ik niet bij de bijeenkomst aanwezig zijn.

Ik kan me voorstellen dat iemand niet van hoogbouw houdt. Zelf kan het mij niet hoog genoeg zijn, geen problemen mee.

Ik ben benieuwd of deze plannen daadwerkelijk negatieve consequenties zullen hebben voor bijvoorbeeld het Sterrenbos.

De geplande hoogbouw is niet alleen maar negativiteit wat de klok slaat. In de plannen is ook ruimte gemaakt voor "Slechtvalk-voorzieningen".

Charles
User avatar
Marie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2008, 00:00

Post by Marie »

Ik heb persoonlijk niks tegen hoogbouw, vind het ontwerp persoonlijk ook nog mooi ook, maar niet DAAR!

Ik begrijp alleen niet dat er mensen zijn die erin trappen, dat als er een valkenvoorziening op geplaatst wordt, dat men dan denkt dat er optimaal rekening gehouden wordt met, en zelfs een verbetering voor het Sterrebos is!
Als een soort zoethoudertje...

Die valkenvoorziening had toch ook al LANG op de huidige bebouwing kunnen staan?

Er zijn wel 100 oplossingen te verzinnen waarin ALLE partijen bij gebaat zijn.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests