onbekend dood vogeltje

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

onbekend dood vogeltje

Post by Wilster »

De volgende vraag is binnengekomen via het bestuur:

Verzonden: woensdag 4 maart 2009 15:21
Onderwerp: welke vogel?

Hallo, een van mijn katten kwam onlangs thuis met een vogeltje. Ik heb het geprobeerd te redden maar dat is helaas niet gelukt.
Ik herkende het diertje niet en heb in al mijn boeken gekeken maar kon niet echt iets vinden wat er op lijkt. Daardoor ben ik erg nieuwsgierig geworden.
Mijn vraag dus aan Avifauna: herkennen jullie de vogel. Ik heb de indruk dat het een jong dier is, al kan ik mij niet voorstellen dat er in deze tijd van het jaar al jonge vogels zijn laat staan zulke al bijna volwassenen.
Ik voeg een paar foto's bij. De vogel zelf ligt in mijn diepvries.
Vrindelijke groeten en bij voorbaat dank voor het antwoord, Enid Hirschler
Attachments
dood vogeltje 003.jpg
dood vogeltje 003.jpg (164.48 KiB) Viewed 3708 times
dood vogeltje 002.jpg
dood vogeltje 002.jpg (152.81 KiB) Viewed 3708 times
dood vogeltje 001.jpg
dood vogeltje 001.jpg (170.68 KiB) Viewed 3708 times
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: onbekend dood vogeltje

Post by arenaria »

Dit is een Chinese Dwergkwartel, een van de meest gehouden kooivogels. Mijn oom E. had ze al in de jaren zestig. Ze werden altijd helemaal ondergescheten door de vogeltjes die boven in de kooi woonden.

Jan Allex
User avatar
gwendolen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 27
Joined: 28 Oct 2008, 08:47
Location: Groningen
Contact:

Re: onbekend dood vogeltje

Post by gwendolen »

arenaria wrote:Ze werden altijd helemaal ondergescheten door de vogeltjes die boven in de kooi woonden.
Nu vond ik het houden van vogels in een kooi altijd al het toppunt van treurigheid. Maar het kan dus nog erger: onder in de kooi wonen.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests