Welko Roofvogel is dit op de foto?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
JanBos
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 33
Joined: 26 Jan 2011, 16:12

Welko Roofvogel is dit op de foto?

Post by JanBos »

Hallo,

Vanmorgen hoog boven Sappemeer deze roofvogels cirkelend.
Eerst dacht ik een Buizerd, maar gezien de breedte van de vleugels weet ik het niet zeker.
Iemand die het wel weet ?

Groeten,

Jan Bos
DSC09110kl.jpg
DSC09110kl.jpg (45.45 KiB) Viewed 4673 times
User avatar
batman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 48
Joined: 27 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: Welko Roofvogel is dit op de foto?

Post by batman »

Formaat is niet goed in te schatten, maar vogel doet denken aan een steenarend. Dat zou een erg leuke waarneming zijn!

Je kunt de foto behalve op dit forum ook op het forum van waarneming.nl zetten, dan volgt er ongetwijfeld op een van beide sites wel een juiste determinatie...


Rob Koelman
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Welko Roofvogel is dit op de foto?

Post by arenaria »

Die witte vlakken voor de zwarte handpennen doen me denken aan onvolwassen Woestijnbuizerd, Harris' Hawk, een zeer veel gehouden valkeniersvogel - maar ik beweer niet dat dit het laatste woord is.
Steenarend zie ik er niet in, eerlijk gezegd denk ik niet dat het een Aquila is, de hele vorm van de vogel klopt daarvoor niet (vleugels zijn te kort).

Jan Allex
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Re: Welko Roofvogel is dit op de foto?

Post by marnixjonker »

Als je de vingers telt dan zie je dat dit er 5 zijn. Alle arenden (en wouwen) hebben 6 handpennen. Dus Steenarend is daarmee uitgesloten.
Het lijkt mij eerlijk gezegd gewoon een Buizerd. Zie er niet zoveel vreemds aan (hoewel ik meteen toe geef dat ik niet zo in de escapes thuis ben als Jan-Allex en het inderdaad ook nog wel één of andere escape zou kunnen zijn).
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Welko Roofvogel is dit op de foto?

Post by arenaria »

Ik denk dat Marnix gewoon gelijk heeft: Buizerd. De 'vlakverdeling' komt idd toch wel overeen met bv de drie vliegbeelden op p 109 van de nieuwe ANWB-gids. Alleen die witte vlakken voor de hand zijn wel heel geprononceerd in dit exemplaar.

Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests