Sperwer of Havik?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
janpol1
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 11 Nov 2007, 00:00

Sperwer of Havik?

Post by janpol1 »

Hoi, ik heb tijdens mijn ronde door de polders en Lauwersmeer foto,s gemaakt van lepelaars. Op de terugweg in de buurt van Ulrum zag in een rover die bezig was een prooi in bedwang te houden en daar heb ik een paar foto’s van. Is dit nu een Sperwer of een Havik? Vond de rover erg groot voor een Sperwer maar toch twijfel ik. De prooi was een Kauw. De rover werd door wel 30 kauwen aangevallen maar gaf geen krimp. Toen het leven uit de prooi was verdwenen vloog de rover met de prooi in de klauw met een hoge snelheid weg.
Attachments
_MG_5417.JPG
_MG_5417.JPG (957.67 KiB) Viewed 10552 times
_MG_5414.JPG
_MG_5414.JPG (943.25 KiB) Viewed 10552 times
Rudi
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 53
Joined: 12 Dec 2015, 21:22
Location: Eemsmond [ Uithuizen ]

Re: Sperwer of Havik?

Post by Rudi »

Hallo Jan,
Ik zie dat je foto ruim 110 x is bekeken en dat je nog geen antwoord hebt ontvangen.
Mijn advies is om je vraag te stellen op een ander forum, je ontvangt dan snel een antwoord op je vraag.
Ik heb 2 forums voor je
1. Het forum van vogelvisie punt NL,
2. het forum van waarneming punt NL.

Vogels determineren op basis van een foto is niet mijn sterke punt, ik kan je dan ook niet met zekerheid zeggen dat dit een sperwer is.

Veel succes en plezier gewenst met je vogelhobby,
vriendelijke groet, rudi
37.500 waarnemingen
643 (alle-) soorten
215 vogelsoorten

Vriendelijke groet,
Rudi Wortelboer.
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Re: Sperwer of Havik?

Post by meeuwiss »

Dag Jan,
Jouw beschrijving van een grote rover, die een kauw slaat en zich niet laat afschrikken door de groep kauwen past precies bij een Havik.
Van Haviken is bekend dat ze vaak kauwen slaan en dan meestal juveniele kauwen.
Let ook op de brede wenkbrauwstreep, volgens mij een vrouw.
Groet
Guido Meeuwissen
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests