Helgoland

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Helgoland

Post by Fred van Maurik »

Hallo allemaal,

De eerste week van juni gaan wij, Rosalinda en Fred een weekje naar Helgoland, om precies te zijn van 12 tot 19 juni
Wij gaan er heen om de zogenaamde lummensprong en de jan van genten te fotograferen (maar natuurlijk alle natuurschoon wat voor onze lenzen komt).

Maar we zitten met het volgende: als we via de websites gaan zoeken dan zijn er verschillende mogelijkheden om er te komen

Groningen - Cuxhaven - Helgoland
Groningen - Hamburg - Helgoland
Groningen - Wilhelmshaven - Helgoland

Internationale reisplanners sturen je zelfs eerst via Zwolle - Deventer - Osnabruck naar Helgoland

Heeft iemand de reis van Groningen naar Helgoland al een keer gemaakt en zo ja, kunt u dan uitleggen hoe

bij voorbaat onze dank

met vriendelijke groet

Rosalinda en Fred van Maurik
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Helgoland

Post by Aart »

Vanuit Groningen is Wilhelmshaven het dichtste bij. Je moet dan een meerdaagsretour nemen.
Of wil je met het openbaar vervoer, dan is het natuurlijk ingewikkelder.
Maar wat is precies een lummensprong?

Gr. A.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Helgoland

Post by arenaria »

Die Lummensprung is het springen van de jonge Zeekoeten en Alken vanaf de rotsen in het water, om daar verder te worden gevoerd en opgevoed door de ouders.
Persoonlijk ben ik nog altijd heel blij dat mijn kinderen zijn gaan basketballen en niet zijn gaan zwemmen.

Jan Allex
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Re: Helgoland

Post by Fred van Maurik »

inderdaad met het openbaar vervoer

groet

Fred
User avatar
draaisma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 62
Joined: 01 May 2002, 23:00
Location: Groningen

Re: Helgoland

Post by draaisma »

Ben de laatste keer via Cuxhaven gegaan. Vanaf WIlhemshaven ging toen niet dagelijks een boot. Heenreis via Oldenburg en dan richting Wilhemshaven en dan doorsteken naar Bremerhaven.
Goede reis, Gert
User avatar
willy
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 30 Aug 2007, 23:00

Re: Helgoland

Post by willy »

Hallo,

Wij zijn vorig najaar geweest, maar met de auto via Cuxhaven. dat ging prima. We zijn met de snelle boot de Halunder Jet gegaan, hadden vooraf geboekt, maar dat was niet nodig geweest, want het was helemaal niet druk, ter plekke kon je ook kaartjes kopen.
De halunder Jet komt vanuit Hamburg (daar kon je opstappen) en Cuxhaven is de laatste plek waar hij aanlegt alvorens de tocht naar helgoland te maken. Alle info is te vinden op http://www.Helgoline.de
Er is ook een langzame boot die doet er meen ik mij ter herinneren 2x zo lang over (2,5 uur?). Wat met openbaar vervoer het handigst is weet ik dus niet. Trouwens... in de zomer periode was er ook altijd een mogelijkheid via Eemshaven! Maar het kan zijn dat dát is gestopt!
verder is de Jugendherberge op helgoland een prima logeerplek als je niet te duur wilt.
http://www.jugendpflege-einrichtungen.de
En die lummelsprongen zijn vast heel spectaculair! Wij hebben alleen de jan van genten, volwassen vogels en jongen op de rots zien zitten bij ´Lange Anna´. Veel succes.
groet, willy :P
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests