Vogels in het Tussengebied Groningen/Haren

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Peter06
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 24 Apr 2006, 23:00

Vogels in het Tussengebied Groningen/Haren

Post by Peter06 »

Wie kijkt er naar vogels in het gebied tussen Groningen en Haren?

Al meer dan 10 jaar geleden was er sprake van de aanleg van de zuidtangent tussen Groningen en Haren. Gelukkig ging dat niet door, maar de ontwikkelingen in het gebied staan niet stil. Het bestaan van mooie landschapsplannen die rekening houden met de natuur, houdt ontwikkelaars niet tegen om hun eigen gang te gaan.

De Stichting Tussengebied Groningen-Haren (http://www.tussengebied.nl) wil daarom in kaart brengen wat de actuele waarden van het gebied zijn. Bijzonder is bijvoorbeeld een groepje grutto's dat er hardnekkig standhoudt. Vorig jaar was ik in een keer bij Essen en telde ten zuiden van Essen 4 paar grutto's. Ik vond dat veel, maar in 1996 zaten er nog 13 paar en tot en met 2001 was dat aantal globaal hetzelfde (Alco van Klinken in het Vogeljaar 50, 2002).

De vraag is dus wie er in het gebied tussen Groningen en Haren telt of daar gegevens van heeft. De A7 is de westgrens, het Winschoterdiep en het spoor de oostgrens. Ik vraag nu specifiek om vogelgegevens, maar ook andere gegevens zijn welkom.

Met vriendelijke groet, Peter Vos
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests