Tentoonstelling Foto's Reitdiep buitenplaats

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Tentoonstelling Foto's Reitdiep buitenplaats

Post by Fred van Maurik »

Tijdens het voorjaar van 2011 toen ik foto's aan het maken was van de watervogels bij de buitenplaats aan het Reitdiep raakte ik in gesprek met Arend Schraal van het Groninger Landschap. Tijdens dit gesprek kwam op een gegeven ogenblik ter sprake dat er ook tentoonstellingen worden gehouden in de Buitenplaats. Tentoonstellingen over diverse zaken varierend van schilderijen, fotografie en nog veel meer.

Op dat moment vroeg ik hem of het interresant zou zijn dat ik daar enkele foto's zou gaan tentoonstellen, waarop hij bevestigend antwoordde.
Een tijdje later heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben naar binnen gelopen en heb de dame aan de balie gevraagd hoe het in zijn werk gaat. Na enige uitleg te hebben gekregen heeft ze mij in de agenda gezet. Hierna hebben Arend en ik elkaar nogmaals gesproken en is er bij het Groninger Landschap in Haren een aantal weken aangewezen waarop ik mijn foto's kan tentoonstellen.

De tentoonstelling zal plaatsvinden van 18 februari tot 9 juni 2012 in het Reitdieppand de Buitenplaats aan de Woldweg 103 in Noorderhoogebrug.

De foto's die getoond zullen worden zijn gemaakt in:
Nederland - Koningslaagte en het Lauwersmeergebied
Duitsland - het zwarte woud
Helgoland
en Polen - de Oderdelta


Er zal een gevarieerd aantal foto's worden getoond van staartmees tot zeearend

Mijn dank gaat naar Harry Eggens, natuurfotograaf in hart en nieren, die me erg veel heeft geleerd. Naar mijn menig een van de betere natuurfotografen van Nederland, die al menig werk heeft gepubliceerd in binnen- en buitenland.
Tevens gaat mijn speciale dank uit naar Feiko Jager, met wie ik reeds vele malen in het Lauwersmeergebied aan het fotograferen ben geweest.
En natuurlijk mijn vrouw die me toch elke maar laat gaan om met mijn hobby bezig te zijn.
Niet vergetende alle mensen die me iets hebben geleerd over vogels, natuur en fotografie

Met vriendelijke groet

Fred van Maurik
http://www.M3-Photo.nl
Attachments
site_logo.jpg
site_logo.jpg (149.26 KiB) Viewed 1759 times
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 40 guests