Gezocht: keutels Groene Specht Groningen

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Gezocht: keutels Groene Specht Groningen

Post by jhvenema »

Beste Mensen,

Naar aanleiding van mijn artikel in de Grauwe Gors 2016 ontving ik een aangename e-mail van Peter Boer, mierenexpert te Bergen (NH), met het aanbod om keutels van Groene Spechten in Groningen te analyseren. Dit lijkt mij een mooi aanbod om het Vogel van het Jaar project 2014 een vervolg te geven!

Daarom zou ik jullie allen willen vragen keutels van Groene Spechten naar mij op te sturen.
Idealiter zou ik graag keutels uit diverse gebieden in Groningen willen ontvangen: Westerwolde, Gorecht, Westerkwartier, Lauwersmeer, Veenkoloniën, (stads)parken, en rondom de Groninger borgen (Uithuizen/Slochteren).
Voorwaar geen makkelijke opgave!
Groene Spechten poepen het meest op de plaatsen waar ze ook foerageren, maar nog meer op roestbomen en bomen waar ze steeds naar toe en vanaf vliegen. Vaak hebben ze een bepaalde route en maken dan gebruik van aanvliegbomen.

Voor het herkennen van Groene Specht keutels kan de zeer informatieve website van Peter Boer geconsulteerd worden:
http://nlmieren.nl/websitepages/GROENESPECHT.html

Ik ben benieuwd! Hopelijk kunnen we op deze manier samen met Peter Boer meer te weten komen over het menu van de Groene Specht in Groningen en levert dit interessante publiceerbare data op.

Keutels voorzien van datum en ruime omschrijving vindplaats (boomsoort/biotoop/GPS data) kunnen verstuurd worden naar:
JH Venema
Olde Kooi 3
9753 KP Haren
0503133622 / 0631398888

Groet Jan Henk
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests