Korte enquête kijkvoorziening Haren

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
technasiumleerling
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 30 Nov 2016, 09:16

Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by technasiumleerling »

Beste vogelaars,

Wij zijn studenten van het Praedinius Gymnasium in Groningen. Wij nemen ieder jaar deel aan meerdere projecten via de Technasium stroming. Deze periode hebben wij de opdracht gekregen een nieuwe vogel-kijkvoorziening te ontwerpen voor het natuurgebied de Oosterpolder bij Haren. Nu willen wij dit uiteraard zo goed mogelijk doen, en dus hebben wij jullie hulp nodig.
Wij zouden jullie willen vragen deze korte vragenlijst in te vullen. Geen van de vragen is verplicht, dus vul in wat u in wil vullen. U kan de vragenlijst hier vinden:https://goo.gl/forms/vWOoQbp6mSkCSJZI2 .
Alvast bedankt!


Vriendelijke groet,
De studenten van het Praedinius.
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by Aart »

Ik heb de enquete ingevuld en gesuggereerd dat géén kijkvoorziening misschien wel de beste optie is.
Zouden de studenten trouwens geen namen hebben?

Aart
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Re: Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by meeuwiss »

Ik heb de enquete van de studenten van het Praedinius Gymnasium te Groningen ingevuld en evenals Aart aangeraden voor de Oosterpolder geen kijkvoorziening te ontwerpen.
De vorige kijkschutting in de Oosterpolder is vakkundig gesloopt door hangjongeren, die in het natuurgebied daar regelmatig gingen barbecuen.
Regelmatig heb ik waarnemingen verricht bij de vroegere kijkschutting maar nooit wat bijzonders kunnen ontdekken, wel wat eenden en ganzen.
Een kijkscherm op deze plek lijkt me weggegooid geld, evenals het nieuwe hek waar je gewoon omheen kunt lopen.
Deze plas is indertijd gewoon te diep uitgegraven en daardoor onaantrekkelijk voor de meeste vogels, wel geschikt om op te schaatsen.

Mijn optie is om een kijkscherm te plaatsen langs het fietspad in de Westerbroekstermadepolder, daar zijn namelijk prima observatiepunten:
de plas bij de molen de Biks en de plas bij oude kijkhut.
Groet
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by arenaria »

Ik heb bij de anonieme bollebozen ook sterk gepleit voor geen torens, schermen, bunkers en hutten.

Jan Allex
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by anaburen »

Ik heb de enquete eveneens ingevuld en kan mij geheel vinden in het standpunt van Guido. Dus ook geen kijkvoorziening in de Oosterpolder.
Het dijkje langs het fietspad door de Westerbroekstermadepolder waar je zo'n mooi uitzicht hebt op de plas voor de Biks-molen (als je lang genoeg bent om eroverheen te kijken) zou nog wel een toegang met kijkscherm kunnen gebruiken.
Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat de optie "knusse kijkhut met warme kleuren met horecavoorziening" als het zwaar vriest en ijzig koud en winderig is, mij heeeel soms ook wel wat lijkt.

Ana
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by arenaria »

Hoi Ana,

als je zo'n heerlijke, verwarmde, comfortabele, schone, van bierpomp voorziene hut zoekt, kan ik je aanraden naar een willekeurig RSPCB-reserve in Engeland te gaan - daar hebben ze ze echt!

Jan Allex

PS Dat van die bierpomp is een klein beetje overdreven ...

PS2 Je kunt ook niet alles hebben.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Korte enquête kijkvoorziening Haren

Post by anaburen »

Bier! Brrrrrr! Ik dacht meer aan een heerlijke luie stoel met kacheltje en warme chocolademelk. Maar, eerlijk waar, dat wens ik echt slechts een heel enkele keer. Eigenlijk vrijwel bijna nooit.
De jongelui hebben trouwens geen gedachten gewijd aan eventuele rolstoeltoegankelijkheid.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 39 guests