Senegalpapegaai verdwenen?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Senegalpapegaai verdwenen?

Post by anaburen »

Sinds half april 2008 heb ik de Senegalpapegaai in het Noorderplantsoen niet meer gehoord of gezien.
Half april werden alle wilgen aan vijver twee, en daarmee de boom waarin hij zijn hol had, rigoureus gesnoeid. Er bleef alleen nog een kale stam over.
Heeft iemand van jullie hem nog waargenomen?

Ana
willem hartholt
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 8
Joined: 06 Jun 2008, 14:25

Re: Senegalpapegaai verdwenen?

Post by willem hartholt »

moi Ana en Klaas,

Volgens mij heb ik de senegalpapegaai al een aantal keren horen roepen in een hoekje van het plantsoen waar ik geregeld langs loop of fiets op weg naar mijn werk. Ook vanochtend hoorde ik luid een mij wel bekend gekrijs weerklinken, waarbij ik direct dacht: Hé, hij zit er nog/weer!
Het is een hoekje met vooral kastanjes en de randbeplanting van het plantsoen en de Noorderbinnensingel. Het stukje ligt pal ten noorden van de rotondevijver bij 'Jantje zag eens pruimen hangen'. En dan niet zozeer aan de kant van de 'hoge berg' en de muziektempel, maar aan de andere kant van de asfaltweg. In de eerste maanden van het jaar hoorde ik de vogel daar ook geregeld en ik heb hem/haar toen ook gefotografeerd. De foto's die je op mijn site ziet zijn van 6 februari. De url van 'Willems vogelkieken' is:

http://www.willemhartholt.nl/

Vanochtend heb ik niet gekeken of het de vogel inderdaad was, maar nogmaals het geluid kwam me zeer bekend voor. Zodra ik het schreeuwen nog weer eens hoor zal ik de vogel proberen op te zoeken. Maar in die hoek van het plantsoen geef ik je een heel goede kans op onze bonte boer.

met groeten,
Willem Hartholt
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Senegalpapegaai verdwenen?

Post by arenaria »

Ben het met Willem eens. De laatste paar keer dat ik het beest zag, was dat tegenover het restaurant van Jantje zag es Pruimen.

Jan Allex
Marike
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 11 Jun 2008, 09:02

Re: Senegalpapegaai verdwenen?

Post by Marike »

Senegalpapegaai vanochtend om kwart voor tien gehoord en gezien op hoek Grote Appelstraat en Noorderplantsoen.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests