Internetverkiezing Groenste Groninger

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Internetverkiezing Groenste Groninger

Post by Aart »

Niet echt een bijdrage over vogels, maar omdat veel vogelaars en natuurliefhebbers 'groen en duurzaam' wel een goed hart toedragen, wil ik dit even onder de aandacht brengen.

“Het doel van deze verkiezing is het verzamelen van inspirerende ‘groene’ ideeën en initiatieven, die vervolgens weer bij een zo breed mogelijke doelgroep onder de aandacht worden gebracht. Volgens het principe ‘goed voorbeeld doet goed volgen’ hopen we op deze manier een bijdrage te leveren aan het streven dat Groningen – stad en provincie – voorop loopt om de komende jaren zoveel mogelijk energie te besparen en duurzame energie op te wekken” staat op groenstegroninger.nl te lezen.

Een vakjury heeft van de 64 inzendingen 10 projecten geselecteerd. Met deze internetverkiezing worden drie inzendingen gekozen waaruit de vakjury dan weer de groenste Groninger selecteert.
Een van de genomineerden is de Brederoschool die vertegenwoordigd wordt door Marike Venema.
De Brederoschool doet altijd veel aan vogels en natuur, maar is nu genomineerd voor een brede duurzame aanpak in theorie en in de praktijk. Kinderen leren zo al vroeg verantwoord met hun omgeving om te gaan. Mijn voorkeur gaat, niet geheel toevallig, uit naar deze kandidaat.
Op http://groenstegroninger.nl/inzendingen/marike-venema staat te lezen waarom.
Dit is dus mijn stemadvies!

Bvb dank, Aart
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Internetverkiezing Groenste Groninger

Post by Aart »

Gisteravond 12 december is Marike met de Brederoschool verkozen tot Groenste Groninger.
De school is gekozen vanwege de impact, de toepasbaarheid en het bereik van het initiatief.

Namens Marike en de Brederoschool dank voor ieder die op haar gestemd heeft!

Aart

p.s. In het Dagblad van vandaag een uitgebreid verslag.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests