welke meeuw

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Bernadette
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 Feb 2006, 00:00
Location: Groningen
Contact:

welke meeuw

Post by Bernadette »

Onderstaande foto nam ik vorige week, niet in Groningen maar in Cabourg, Normandië (ergens tussen Le Havre en Caen) maar ik mag vast wel hulp vragen op deze plek. Ik kom er niet uit met mijn boekjes en internet.
Ik dacht een Zilvermeeuw. Maar: combi van niet-volwassen kleed en toch al wel heel gele snavel brengt me aan het twijfelen.....
Kan iemand bevestigen dat het idd een Zilvermeeuw is? en zo ja, welk kleed. Of niet? en wat dan wel?
Alvast dank voor een reactie.
Attachments
meeuw 113_7 cc.jpg
meeuw 113_7 cc.jpg (181.8 KiB) Viewed 6171 times
User avatar
IpeWeeber
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 63
Joined: 13 Dec 2002, 00:00

Re: welke meeuw

Post by IpeWeeber »

Moi Bernadette en Klaas,

Het lijkt mij een 3e kj. Zilvermeeuw.
Ik zie geen gele poten en de vogel is vrij lichtgrijs.
Een 3e kj. Geelpootmeeuw zou ook verder doorgeruid moeten zijn op de dekveren, zoals de vogel op de verwijzing van Klaas.

groeten, Ipe
User avatar
Bernadette
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 Feb 2006, 00:00
Location: Groningen
Contact:

Re: welke meeuw

Post by Bernadette »

Hoi Klaas en Ipe,
Dank voor jullie reacties. Het klopt dat de vogel vrij licht was, niet opvallend donkerder dan Zilvermeeuwen in de omgeving. Ik keek - en kijk nog steeds - raar tegen dit beest aan. De combi van een al zo gele snavel in dít kleed is mij zelf nooit eerder opgevallen. Ook leek mij de snavel niet erg Zilvermeeuw, maar daarmee kom je natuurlijk niet.
Nu zijn jullie het blijkbaar ook niet eens. Misschien zijn er nog anderen die hierover een mening willen geven? Ik zou het erg op prijs stellen. Eventueel zijn er nog een paar foto's maar ik weet niet of die veel toevoegen.
Meeuwen: hoe meer je ernaar kijkt hoe lastiger het lijkt te worden..... pffff.
Groet, Bernadette
User avatar
IpeWeeber
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 63
Joined: 13 Dec 2002, 00:00

Re: welke meeuw

Post by IpeWeeber »

Moi Bernadette,

De variatie in uiterlijk bij onvolwassen grote meeuwen is enorm groot.
Inderdaad: hoe meer je er naar kijkt hoe onzekerder je wordt.
Qua snavelvorm (niet de kleur) heeft deze meeuw ook wel iets van een Pontische Meeuw (ook het donkere oog).
Heb je foto's waarop de pootkleur nog wat beter te beoordelen is?

groeten, Ipe
User avatar
Bernadette
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 Feb 2006, 00:00
Location: Groningen
Contact:

Re: welke meeuw

Post by Bernadette »

Hierbij een andere foto van de meeuw. Pootkleur lijkt gewoon roze. Ook te zien een 'normale' Zilvermeeuw op de voorgrond. Niet scherp misschien wel behulpzaam bij indruk van mantelkleur. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Attachments
meeuw 113_2cc.jpg
meeuw 113_2cc.jpg (262.21 KiB) Viewed 5903 times
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 36 guests