Lepelaar in Kardinge

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
antje
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 12
Joined: 22 Oct 2006, 23:00

Lepelaar in Kardinge

Post by antje »

Hallo allemaal,


Dinsdag (20-1-2015) heb ik aan het eind van de middag een lepelaar gezien op
dezelfde locatie, als in 2011. Deze is in een andere sloot op zoek geweest naar voedsel.
De Lepelaar heb ik gezien in het begin van Beijum in de weilanden naast het Beijumerbos, dus aan de noordkant van deze wijk.
De weilanden liggen naast/tussen de fietspaden richting Lewenborg en Noorddijk.

Ik ben er dus eerst vanuit gegaan, dat het een Knobbelzwaan was, want die zie je hier regelmatig. Tot het tot me doordrong dat deze witte vogel wel heel erg klein was voor een knobbelzwaan.
Dus ben ik afgestapt en aan zijn manier van voedsel zoeken, kon ik dus duidelijk zien, dat het een Lepelaar was. Yes, wat is het toch een schitterende vogel! Het is elke keer weer een feest om deze mooie vogel te zien. =D>
Omdat hij zo ver weg was, heb ik jammer genoeg de kleur van zijn snavel niet goed kunnen zien, dus ik weet dan ook niet of het een juveniel of een volwassen exemplaar is geweest.

Zijn er meer vogelaars, die deze Lepelaar hebben gespot?
RLindeboom
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 19 Mar 2009, 22:37

Re: Lepelaar in Kardinge

Post by RLindeboom »

Beste Antje
Ik vermoed dat je geen Lepelaar hebt gezien, maar een Grote Zilverreiger. Deze laatste soort wordt regelmatig in de winter in Kardinge gezien. De meeste Lepelaars zijn weggetrokken naar het zonnige zuiden.
Mvg
Rob
User avatar
antje
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 12
Joined: 22 Oct 2006, 23:00

Re: Lepelaar in Kardinge

Post by antje »

Beste Rob,

dat is heel goed mogelijk. Ik begon later zelf ook te twijfelen en de afstand was zo ver, dat ik zijn snavel
niet goed kon zien.
Dus we houden het op een Grote Zilverreiger. Bedankt voor je reactie.
Kun je mij misschien vertellen, sinds wanneer deze vogel in Kardinge gesignaleerd wordt?
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests