Baggeren sloten in het Stadspark

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
Nemi
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 31 Aug 2013, 14:20

Baggeren sloten in het Stadspark

Post by Nemi »

Iemand bekend met het beheer van het stadspark?
Laatst vertelde iemand me, dat ze ALLE waters aan het uitbaggeren zijn. Ook de kleinere slootjes zouden op de planning staan waaronder de sloot waar de IJsvogels zitten. Achteraf vraag ik me af hoe ze dat willen gaan doen met al die omgevallen bomen en takken daar. Heb ik me misschien laten opjutten?
De werklui aldaar gaan zich echt niks aantrekken van mij vrees ik. Wie zou er over het beheer gaan, gewoon de gemeente of toch een andere instantie? Staat Avifauna misschien in contact met het beheer daar?
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Baggeren sloten in het Stadspark

Post by martijn »

Als ze werkzaamheden verrichten die broedvogels schaden moeten ze daar mee stoppen. Je kunt dan contact opnemen met het Aid (algemene inspectiedienst). Vraag dan naar Gert-Jan Kloppenburg (0384291300)

Groet
Martijn
Nemi
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 31 Aug 2013, 14:20

Re: Baggeren sloten in het Stadspark

Post by Nemi »

Bedankt!
Ik weet niet zeker óf ze daar gaan baggeren maar wil ze voor zijn. Ik ben er tenslotte niet dagelijks. Maar die inspectiedienst gaat niet over het beheer zelf denk ik? Ik denk dat ik de gemeente maar bel om te vragen wie ik moet hebben om te vragen wat de planning is daar. Als ze inderdaad willen gaan baggeren en dat stuk niet over willen slaan, kan ik de AID bellen. Ze zijn nl. inderdaad aan het broeden. Of nouja, er zijn jongen. Reden genoeg dus om daar met baggeren uit de buurt te blijven.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Baggeren sloten in het Stadspark

Post by arenaria »

Dit zou zeker niet moeten!

Verder: we hebben ooit afgesproken dat we naam en toenaam onderaan de bijlages zouden zetten en ik denk nog steeds dat dat altijd een goede zaak is.

Groet,

Jan Allex de Roos
Nemi
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 31 Aug 2013, 14:20

Re: Baggeren sloten in het Stadspark

Post by Nemi »

Oh sorry Jan Allex, dat wist ik niet. Op internet ben ik meestal gewoon Nemi haha.
Maar over het baggeren.. Ben een lang weekend weggeweest en helemaal niet meer aan gedacht. Vandaag van schrik (dat m'n mini-vakantie voorbij was :) ) weer helemaal vergeten te bellen. Ik heb goede bedoelingen maar als ik druk ben wil ik nog weleens een warhoofd zijn.
Morgen wilde ik toch even gaan kijken. Kijk eerst wel even hoe ver ze nu zijn met baggeren en of de jonge IJsvogels nog wel in het nest zijn. Als ik werklui tegenkom (IJsvogelplek was bij m'n laatste bezoek hun parkeerplaats!) kan ik ze eerst naar de planning vragen. Als daar niks duidelijks uit komt kan ik de gemeente bellen over t beheer en als t nodig is de AID.
Tot nu toe zie ik ze alleen op de grote wateren aan het werk. Laten we hopen dat ik me inderdaad heb op laten jutten.

Aanvullend vraagje: Groningen heeft toch ook een IJsvogel werkgroep? Gaat die ook van Avifauna uit?

Groeten,
Ellen Buijs 8)
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

Re: Baggeren sloten in het Stadspark

Post by alcovanklinken »

de Natuur- en Milieufederatie Groningen heeft (had?) een ijsvogelwerkgroep. Het telefoonnummer is: 050 3130800, adres Zuiderpark 16

Groeten,


Alco van Klinken
Nemi
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 31 Aug 2013, 14:20

Re: Baggeren sloten in het Stadspark

Post by Nemi »

Gevraagd vanmiddag en niks aan de hand kwa baggeren.
Wel heeel goed nieuws! Heb minstens 1 uitgevlogen jong gezien :D Ben nu maar vast weer aan het duimen voor een zachte winter.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests