Beste vogelliefhebbers!
Inmiddels is het broedseizoen ruim achter de rug en de balans voor dit jaar opgemaakt (gegevens staan inmiddels online in Wadertrack). Tijdens het broedseizoen van 2018 zijn er in de stad Groningen en omstreken 16 pullen en 6 adulte scholeksters van kleurringen voorzien. Een mooie score! Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het meekijken en het doorgeven van tips, we hebben daar dit jaar weer zeer veel aan gehad

!
Mochten er nog waarnemingen zijn van gekleurringde jongen dan zijn deze zeer waardevol en we zouden het op prijs stellen als deze alsnog konden worden ingevoerd via Wadertrack voor zover dat nog niet is gedaan. Natuurlijk zijn alle andere aflezingen ook altijd welkom, waar ze ook vandaan komen! (Heb je geen toegang of problemen met Wadertrack, dan mag je mij of Klaas ook altijd even mailen)
Nu maar weer afwachten wat de winter en het nieuwe voorjaar ons gaat brengen, de eerste jongen van 2018 zijn inmiddels al afgelezen in de Waddenzee! Verder hebben Klaas en ik alle 6 adulte scholeksters die in 2017 werden gekleurringd ook dit jaar weer waargenomen. Erg mooi!
Ik zou zeggen; nogmaals dank, geniet van de najaars/winterperiode die natuurlijk ook weer zijn charmes heeft en hopelijk spreken we elkaar weer in het voorjaar van 2019
Met vriendelijke groeten,
Henri Zomer (
henrizomer92@gmail.com)
Klaas van Dijk (
klaas.vdijk@hetnet.nl)